به گزارش عصر بافق؛ نشست برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری رویداد ملی مزرعه شتر در شهرستان بافق با حضور فرماندار، مسئولان جهاد کشاورزی و علوم دامی استان و جمعی از روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار بافق در حاشیه این نشست به تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: ایستگاه تحقیقات شتر بافق بیش از سه دهه در شهرستان فعال است ولی معمولاً موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی را بیشتر به صورت تئوری و پایان نامه ها را با همکاری دانشگاه‌های کشور پیش می برد.
محمد زاده رحمانی افزود: از سال گذشته پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج علوم کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت تا اینکه این مرکز از لحاظ سازمانی ارتقا داده شد و اخیرا به سایت الگویی ملی تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه کشور تبدیل شد.
فرماندار بافق افزود: با ارتقا صورت گرفته از این پس تمام امور تحقیقاتی و پژوهشی که در کشور صورت انجام می شود باید با هماهنگی مرکز بافق صورت پذیرد.
این مقام مسئول با اشاره به تجربیات ارزنده شهرستان در اصلاح نباتات ابراز امیدواری کرد: پیگیر هستیم تا در شهرستان یافته های پژوهشی این مرکز تحقیقاتی در عمل و در سطح شهرستان و استان پیاده و فاصله اصلاح نژاد شتر کاهش پیدا کند و در نهایت باعث افزایش محصولات و فرآورده های حاصل از پرورش شتر شود و شاهد ایجاد و توسعه مراکز و مزارع پرورش شتر در شهرستان باشیم.

فرماندار بافق در ادامه با بیان اینکه رویداد ملی مزرعه شتر برای اولین بار در سطح کشور و در بافق برگزار می شود تصریح کرد: این رویداد علمی با حضورعلاقه مندان پرورش شتر در کشور، مقامات مسئول وزارت جهاد کشاورزی و همچنین رئیس و اعضای انجمن بین المللی شتر از اتریش در پاییز آینده برگزار می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم حاصل این اقدامات و ارتقاء سطح سازمانی مرکز تحقیقات، افزایش مزارع پرورش شتر در سطح شهرستان، استان یزد و کشور باشد و همچنین درآمد شترداران و میزان فرآورده ها و محصولات با این اقدامات علمی و تحقیقاتی و با به کارگیری یافته های نوین علمی افزایش پیدا کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *