- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه باید مدیریتی مبتنی بر آموزه های قرآنی وجود داشته باشد.

به گزارش عصر بافق ؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه،فرماندار واعضای شورا در دفتر امام جمعه با موضوع «راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص اساسنامه بنیاد وحشی بافقی »تشکیل گردید.
آیت اللہ سید جواد سلیمانی رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ضرورت توجه به قرآن در جامعه ابراز داشت اسلام با داشتن منابع قوی و موثر غنی ترین فرهنگ است و سبک زندگی اسلامی نشات گرفته از معارف دینی باعث تغییر نگرش در جامعه می شود.
وی با اشاره به تاثیر مثبت و سازنده قرآن عنوان کرد بدون شک تشکیل جلسات قرآن تاثیر به سزایی در جامعه خواهد داشت وبرای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه اسلامی باید مدیریتی مبتنی بر قرآن وجود داشته باشد.
زاده رحمانی فرماندار بافق در این جلسه با اشاره به اهمیت قرآن و نهج البلاغه عنوان کرد در کنار قرآن به عنوان کتاب رهایی بخش توجه به نهج البلاغه هم از ضروریات جامعه است.
وی ابراز داشت در شرایط کنونی برای گسترش واعتلای ارزش های اسلامی در جامعه چاره ای جز احیا و نشر معارف ارزشمند نهج البلاغه در کنار قرآن نداریم.
نایب رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این که شهرستان بافق در سال گذشته رتبه اول گردشگری را کسب کرده است ابراز داشت باید مواظب باشیم تا صنعت گردشگری به فرهنگ روستاها آسیب نزند ومانع تولید نشود.
وی در خصوص اساس نامه بنیاد وحشی بافقی ابراز داشت اداره فرهنگ و ارشاد ضمن هم اندیشی با صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی و ادبی و با توجه به نظرات اعضای شورا باز نویسی و تدوین نهایی اساس نامه را انجام دهد.
در ابتدا حسین ارجمند دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابراز داشت به علت متمرکز شدن فعالیت های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوب کرده است که تمام فعالیت های قرآنی در استان ها و شهرستان ها تحت نظارت شورای فرهنگ عمومی باشد و به همین منظور کارشناسان قرآنی به شورا اضافه شدند.
وی در مورد اساسنامه بنیاد وحشی بافقی هم ابراز داشت که اساسنامه پیشنهادی برای تمام اعضای شورا ارسال شده و در این جلسه اعضا نظرات خود را مطرح کنند تا اساسنامه نهایی تدوین شود.
در این جلسه اعضا به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و در پایان جلسه از سجاد مهدیزاده حائز رتبه دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات« مدهامتان »تجلیل به عمل آمد.