قبلا نیز در خصوص #ضعف برخی مسئولان استانی و مسئولان شهرستان در رابطه با دفاع از حقوق استان در رویارویی با #مافیای_فولاد نوشته بودیم و هشدار داده بودیم و قطعا در آینده زوایای پنهان این امر بیشتر و بیشتر مشخص شده و #خادمین از #خائنین به مردم استان و بافق تمیز داده خواهند شد.
اما به نظر می رسد معامله ای بین دو مافیا صورت گرفته و #دی_نوزده البته با غصب مرزها و تقریبا ترک تشریفات به یکی و #چاه_گز نیز قرار بوده آن هم با ترک تشریفات به دیگری برسد که رسید. اصلا از همان روزی که آنومالی شمالی و میشدوان بدون چاه گز به مزایده رفت مشخص بود که برای آن برنامه دیگری وجود دارد در صورتی که مسئولان بافق می گفتند اگر چاه گز واگذار شود شرکت معادن فلات مرکزی ایران منحل خواهد شد و ما هم ساده ولی اکنون نمی دانیم بعد از این واگذاری سرنوشت فلات مرکزی چه می شود؟!
بدبختی مملکت ما از جایی شروع شد که افراد غیر متخصص برای تخصصی ترین امور تصمیم گرفتند و سیاسیون بی درد بر اقتصاد سوار شدند و بدون در نظر گرفتن منافع ملی و فقط با نگاه استانی و منطقه ای امور مختلف را با رانت و نفوذ پیش بردند و در بسیاری از شرکتهایی با ماهیت کار فنی و اقتصادی، افراد متخصص را یا گوشه نشین کرده و یا از کار برکنار کردند. در برخی شرکتها نیز بی لیاقتهای فاسد با رانت بازی و خیانت خود را به راس هرم نزدیک و نزدیک تر کرده تا هر چه بیشتر دلسوزان این نظام را دلسرد، ناامید و خانه نشین کنند.
در همه هیایو، مطالبه گری و بحثهای صورت گرفته اخیر در خصوص معدن چاه گز منطق دکتر علیرضا یاراحمدی بافقی بسیار به دلمان نشست، البته نظرشان در رابطه با متن زیر بود که در ادامه آورده می شود؛
“مسئولین بافق ما چکار کردند!!!؟؟؟
◾آقای استاندار بافقی چه خبره توی بافق؟؟!!
◾آقای فرماندار چه خبره!!؟؟
◾آقایون شورای شهر چه خبره؟؟!!!
◾آقای امام جمعه بزرگتر شهر بافق ، توی شهر بافق چه خبره؟؟؟!!!
مسئولین مرتبط دیگر توی بافق چه خبره؟؟؟!!!!
کارخونه ۴ میلیون تنی خردایش چغارت خودمون که سالها بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر کارگر از کنار اون نون میخوردن، داره از بی خوراکی تعطیل میشه و حتی برا تامین خوراک کارخونه کنستانتره مون مثل گداها اینور اونور دستمون درازه و در واقع تقریبا حیات چغارت به خوراک معدن چاه گز بستگی داره… اونوقت اصفهان که با همین چغارت بافق ما قیافه میگیره و به اینجا رسیده و 50 سال بهترین، پرعیارترین و با کیفیت ترین سنگ آهن ایران رو برده و حالا دوباره توی این عصری که نماینده مون بافقیه… استاندارمون بافقیه…
فرماندارمون چنینه ….
امام جمعه مون چنانه….
شورای شهرمون فلانه…
و خیلیا مدعی گرفتن حق مردم بافق هستند و حتی مدعی جبران گذشته برای مردم بافق هستند اصفهان با لابیگری برا نابودی همین ته مونده بافق دوباره نقشه کشیده… منافع مردم بافق رو در نظر نگرفتن و فقط فکر منافع خودشون….
مسئولین بافق، استان و کشور هر چه زودتر رسیدگی کنید”
جواب دکتر یاراحمدی به این متن و حواشی مربوط به واگذاری چاه گز به صورت منطقی و فنی: “سلام، نویسنده محترم از فرط ناراحتی و تعصب نسبت به شهر فراموش کرده اند اصل مسئله را مطرح کنند.
شنیده شده برای معدن چاه گز نقشه ها کشیده شده است از جمله آن واگذاری به ذوب آهن اصفهان و این در شرایطی است که:
۱- این شرکت معدنی نیست و می تواند خسارات جبران ناپذیری به کانسنگ وارد کند.
۲- تا کنون شرکت سنگ آهن مرکزی تامین کننده ذوب آهن اصفهان بوده و با واگذاری چاه گز می تواند توان خود را افزایش دهد.
۳- معدن چاه گز عیار متوسطی حدود 45 درصد دارد و عملا بخش عمده آن بایستی فراوری و گندله سازی شود تا بتواند به درد ذوب آهن بخورد.
و….”
و اضافه کنید هزینه های موازی کاری در معدن چاه گز در امر معدنکاری در صورت تحقق خبر واگذاری، هزینه های بی مورد حمل و بسیاری هزینه های دیگری که با واگذاری این معدن و دیگر معادن منطقه به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق می توان آنها را پوشش داد.
پ.ن.: مسئولان استان؛ ما فکر می کنیم شهرستان بافق نیز جزئی از استان یزد هست و این موضوع به نوعی به کل استان مربوط می شود، اگر شما هم با ما موافقید لطفا تکانی به خود بدهید.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *