بی احتیاطی خانواده‌هایی که برای اوقات فراغت به طبیعت بیدان پنج مراجعه کردند، سبب شد که حادثه تلخ حریق در مراتع این منطقه دوباره تکرار شود و دو هکتار از مراتع آن را بسوزاند.
به گزارش عصر بافق ، مراتع در نقاط مختلف طبیعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و به موازات آن نابودی مراتع نقش بسیار مهمی در بروز آسیب‌های مختلف به ویژه برای زندگی انسان به دنبال دارد.

به همین دلیل، حفاظت از این نعمت الهی اهمیت بسیار بالایی دارد و نه تنها دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی بلکه تمامی مردم در حفاظت از آن وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید همه تلاش برای حفظ و نگهداری آن داشته باشیم.

یکی از مهمترین وظایفی که در ارتباط با حفاظت از منابع طبیعی بر عهده هر یک از ما قرار دارد، «عدم خلق حادثه» است، موضوعی که این روزها چندان از سوی افراد مختلف به آن توجه نمی‌شود و بسیاری از ما انسان‌ها، خود عامل بروز حوادث بسیاری برای طبیعت به حساب می‌آییم.

گردش در طبیعت و لذت بردن از این موهبت عظیم برای ما از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و مورد توصیه بسیار زیادی هم قرار گرفته اما گاهی اوقات خودخواهی و یا بی‌توجهی ما سبب می‌شود لذت بردن به یک حادثه تلخ جبران ناپذیر تبدیل شود.

گاهی اوقات تنها با ذره‌ای خاکستر که از آتش اردوی تفریحی ما باقی می‌ماند و یا سیگاری که خود بلای جانمان است و ته سیگار روشنش بلای جان طبیعت، می‌تواند در کثری از ثانیه مراتع زیبا و پر علف را به دشتی از خاکستر تبدیل کند.

منبع : تسنیم

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *