کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی دو جرم اصلی است که در یزد نسبت به سایر جرایم از فراوانی بیشتری در فضای مجازی برخوردار بوده است.
به گزارش عصر بافق ؛  یکی از راه های کلاهبرداری افراد سودجو از مردم و کسانی که آگاهی کمتری دارند، راه اندازی فروشگاه متعدد مجازی است.
توصیه می شود شهروندان به منظور مصون ماندن در برابر این کلاهبرداران برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود از فروشگاه های اینترنتی دارای مجوز اقدام کنند.
برخی از فروشگاهها برای کلاهبرداری، در فضای مجازی اقدام به فروش کالا و خدمات می کنند که باید نسبت به این موضوع حساس بود و با شناخت کامل و بررسی دقیق اقدام به خرید کرد.
کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی دو جرم اصلی است که در فضای مجازی از بیشترین فراوانی برخوردار است و موجب بروز برخی ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده است.
یکی از راهکارهای مقابله با هرگونه سوء استفاده توسط کلاهبرداران در فضای محجازی، پیشگیری از طریق ارتقاء سطح سواد رسانه ای آحاد مردم و جوانان نسبت به خطرات و آسیب های موجود است.
گفتنی است، آحاد مردم و خانواده ها نباید بیش از حد به فضای مجازی اعتماد کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک باید مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *