- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

سابله _ بیسکو کیک تولد

کره ۲۰۰ گرم(به دمای محیط رسیده)
پودر قند ۱۲۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل یک قاشق چایخوری
آرد حدود 350 گرم
نشاسته ذرت 50 گرم
بکینگ پودر نصف قاشق مربا خوری

ابتدا کره ی به دمای محیط رسیده رو با پودر قند مخلوط کنید و کاملا با همزن بزنید تا کرم رنگ و پوک بشه. بعد یه عدد تخم مرغ و وانیل رو بهش اضافه کنید و دوباره با همزن خوب بزنید و بعد از اون یه تخم مرغ دیگه اضافه کنید و دوباره کاملا با همزن بزنید وقتی مواد کاملا حالت پوکی به خودش گرفت آرد و بکینگ پودر و نشاسته ذرت رو آروم آروم به مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید ورز ندید.( من اصلا با دست ورز ندادم با لیسک تا خمیری لطیفی بشه)
خمیر رو در کیسه فریز قرار داده و یک ساعت در یخچال استراحت بدید.
از قبل طرح مورد نظر خودتون رو روی کاغذ بکشید.خمیر رو روی کاغذ روغنی به ضخامت 5 میلی پهن کنید. طرح رو روی خمیر قرار داده و با کارد دور تا دور آنرا ببرید و اضافات خمیر رو بگیرید.
خمیرهای برش خورده را به کمک کاغذ روغنی در سینی فر قرار بدید و داخل فر با دمای 170 درجه که از قبل گرم شده بذارید.
حدود 12 _15 بهش زمان بدید تا بپزه.بعد بذارید سرد بشه و قبل از خامه زدن روی لایه ها کمی شیر یا ابمیوه اسپری کنید که جذب خامه راحت تر باشه و بافت بیسکوییت نرم بشه و بعد خامه قنادی را فرم دهید و با ماسوره ساده روی بیسکوییت رو ماسوره بزنید و لایه ها رو به دلخواه با گل و شکلات و توت فرنگی و شوکورول و هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید.
حتما قبل از شروع به تزئین برای فیکس شدن بیسکوییتها روی ظرف سرو مقداری خامه فرم گرفته روی ظرف سرو بذارید و بیسکوییت اول را روی اون بچسبانید تا کیک فیکس شود
بعد از تزئین کیک حتما آنرا چند ساعت در یخچال بذارید تا خامه رطوبتش رو به بیسکوییت داده و بیسکوییت نرم و قابل برش شود.
این دستور یه بیسکوییت فوق العاده خوش طعم و ترد به شما میده😊👌
•تخم مرغ ها حتما باید به دمای محیط رسیده باشن
•موقع پهن کردن خمیر روی اون رو کاغذ روغنی بندازید تا کارتون راحت تر باشه.
•هم می تونید از خامه به تنهایی استفاده کنید و هم می تونید با پنیر خا مه ای یا پنیر ماسکارپونه مخلوطش کنید و بعد باهاش کار کنید.
•دمای فر هرکسی فرق می کنه، پس در انتخاب زمان و درجه دقت کنید.من روی 17۰درجه به مدت 12 _ 15 دقیقه گذاشتم حدودش همین بود که گفتم؛ ولی دقیقش بستگی به فر خودتون داره.
این مقدار برای ۳ تا حرف M سایزی که در عکس دیدید 20 در 30 کافیه البته مقداری از خمیر اضافه میاد که میتونید فریز کنید و هر وقت خواستید بذارید یخچال تا یخ‌ زدایی بشه و کاتر بزنید و به عنوان بیسکوییت ساده بپزید. که من همون موقع قالب زدم و درستش کردم.
اگه حرف یا الگوتون بزرگ هست میتونید دستور رو دو برابر کنید.