- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

الزام انبارداران به ثبت کالا در سامانه جامع انبارداری

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان بافق از الزام ثبت کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارداری خبر داد.

به گزارش عصر بافق؛ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت معدن تجارت از ملزم نمودن مغازه داران و بنکداران به ثبت نمودن کالاهای مشمول در سامانه جامع انبار خبر داد.

وی افزود: به منظور پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای مشمول ستاد تنظیم بازار و همچنین جلوگیری از احتکار احتمالی این قبیل کالاها عمده فروشان مواد غذایی و لبنیاتی که بصورت حقیقی یا حقوقی در سطح بازار فعالیت می نمایند می بایست لیست کالاهای موجود خود را در سامانه جامع انباداری به نشانی:
www.nwms.ir
ثبت نمایند و از این پس نیز می بایست تمام اطلاعات مربوط به ورود و یا خروج کالا از انبارهایشان را بصورت مستمر در این سامانه درج نمایند.

رئیس اداره صمت با بیان اینکه محل نگهداری کالا در سطح مغازه داران و خرده فروشان مشروط به اینکه برحسب مقررات صنفی بصورت عمده نگهداری ننمایند مشمول ثبت در سامانه انبارداری نمی شود اظهار داشت: انبار به معنای ‌مکان؛ مرکز یا هر محل سرپوشیده و یا روبازی می باشد که به دلیل قرائن و نشانه های قوی کالایی در آنجا نگهداری میشود.

وی اولویت انبارداری را مشمول کالاها و واحدهایی ذکر کرد که مبداء یا مقصد بارنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشند و همچنین واحدهای صنعتی؛ تولیدی و پالایشی در ردیف انبارهای عمومی؛ انبارهای توزیع و پخش سردخانه ها و معادن و سیلوها قرار می گیرند.

رنجبر تاکید کرد: انبارداران پس از ثبت کالا و ورود و خروج اجناس مشمول در سامانه جامع انبارداری می بایست رسید و حواله ثبت کالا را از این سایت دریافت نموده و آن را برای سوابق فعالیت خود نگهداری نمایند.