- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

هیچ کارگری اخراج نمی شود !

مدیر روابط عمومی معدن کوشک بافق و نماینده تام الاختیار مدیر عامل : کارگران فقط کار را تعطیل نکنند تمام مشکلات را دوستانه حل می کنیم و هیچ کس اخراج نمی شود.

به گزارش عصر بافق؛ محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : در قراردادی که کارگران امضا کردند باید در هفته ۴۴ ساعت کار کنند شیفت اول ساعت ۶ صبح تا ۲ظهر و شیفت دوم از ۲ ظهر تا ۱۰ شب می باشد .
وی ادامه داد : در زمستان ساعت کار کاهش یافته اما با وجودی ک کسری کار خوردند پس از هماهنگی سرپرستان مبلغ کسری واریز شده اما این دلیل نمیشود که همیشه اینطوری باشد.
مدیر روابط عمومی معدن کوشک در خصوص اعتصاب کارگران بیان داشت : به جای اینکه کار را تعطیل کنند می شد دوستانه این مشکل را حل کرد اما حتی درب منزل و دفاتر مدیران و سرپرستان رفتند که کار ناپسندی است.
جعفری افزود : من فکر میکنم این کار از بیرون هدایت شده است و حتی مدارک آن موجود است متاسفانه عده ای در بیرون از معدن با مدیرعامل رابطه خوبی ندارند .
نماینده تام الاختیار مدیر عامل معدن کوشک  تصریح کرد : اگر کارگران طبق قرداد هشت ساعت کار کنند حقوق خود را تمام و کمال دریافت میکنند حتی اگر ساعت کاری کمتر باشد به جای تعطیل کردن کار با نامه سرپرست و موافقت مدیرعامل کسری حقوق پرداخت می شود.
جعفری با بیان اینکه هر نوع ساعت کاری خارج از قرارداد باید با هماهنگی مدیر باشد عنوان کرد : همیشه سعی کردیم حامی کارگران باشیم و طبق قولی که به فرماندار و رئیس اداره کار داده ام  اگر کارگران کار را تعطیل نکنند مشکلی بوجود نمی آید و هیچ کس ، کسری کار نمی خورد همچنین کسی اخراج نمی شود و کسری های قبلی نیز به مراتب پرداخت می شود .
وی ایمنی نبودن پله های معدن کوشک را تکذیب کرد و افزود :  پله ها ایمنی است و بازرس صنعت و معدن هرماه برای بررسی به معدن می آیند.
مدیر روابط عمومی معدن کوشک در بخش دیگری از سخنان خود گفت : قبلا انتقاد بر خام فروشی معدن بوده اما اکنون حدود هشت ماه است که اصلا خام فروشی صورت نمی گیرد همچنین تمام بدهی های معدن کوشک به روز است و چه معدن فروش داشته یا نداشته حقوق کارگران را پرداخت کرده و از این جهت دربین کل معادن استان در جایگاه اول است .
جعفری عنوان کرد : در جلسه ای که با محمد علی محمدی رئیس هیات مدیره برگزار شد مقرر شد در طرح توسعه ذوب و روی درظرف ۲ سال آینده مجموعه نیروهای مشغول در ذوب روی از ۴۰۰ نفر به ۸۵۰ نفر می رسد و سعی می شود تماما از نیروهای بومی استفاده شود.
وی در ادامه از مسوولین شهرستان گله کرد و افزود : تاکنون هیچ یک از مسوولین شهرستان ( بجز فرماندار ) حتی یک تشکر خشک و خالی از مدیرعامل معدن نکرده است با اینکه سرمایه گذار خصوصی است که زمینه اشتغال نیروهای بومی را فراهم کرده اما متاسفانه برخی مسوولان بافق برخورد مناسبی ندارد ! مسوولین به جای اینکه در مقابل معدن باشند در کنار معدن باشند.
مدیر روابط عمومی معدن کوشک در پایان از تمامی مسوولین و همچنین کارگرانی که همکاری کردند تا این مشکل برطرف شود  تقدیر و تشکر کرد.