- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

شکستن طلسمی دیگر در حوزه راه های ارتباطی شهرستان بافق/ محور بافق_نوق به زودی تکمیل می شود

فرماندار بافق از آغاز عملیات تکمیل محور بافق _ نوق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش عصر بافق؛ فرماندار و بخشدار مرکزی بافق به همراه روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان به اتفاق جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان و بخش نوق از محور بافق- نوق بازدید کردند.
فرماندار بافق در حاشیه این بازدید گفت: محور بافق _نوق در حدود ۷۰ کیلومتر است و قسمتی که قبلا در محدوده استان یزد شناخته‌ می شده سالها قبل آسفالت شده و زیرعبور رفته است.
زاده رحمانی افزود: از حدود بیست و پنج کیلومتر باقیمانده این محور در حوزه استان کرمان، در سال گذشته و سال قبل از آن بیش از ۱۸ کیلومتر آن زیرسازی، آسفالت و زیر عبور رفته و حدود شش هزار و ۲۰۰ متر از آن به زیرسازی و آسفالت نیاز دارد که متاسفانه زمان زیادی گذشته و تکمیل نشده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی و بررسی های کارشناسی مجدد بین مسئولان شهرستان های رفسنجان و بافق مشخص شد بر خلاف تصور گذشته، حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر از مسیر باقی مانده در محدوده جغرافیایی و حوزه استحفاظی شهرستان بافق است و لذا ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بافق باید این قسمت را تکمیل و از آن نگهداری کنند.
بالاترین مقام اجرایی بافق به آغاز فرآیند تکمیل این قسمت که در محدوده شهرستان واقع شده در روزهای آینده اشاره و گفت: ان شاالله ما پیگیر می شویم که به زودی پیمانکار در این جاده مستقر و عملیات تکمیل زیرسازی و اجرای آسفالت آن در حد استاندارد یک جاده آسفالت اصلی بین شهری انجام شود.
فرماندار بافق پیرامون ضرورت تکمیل این مسیر نیز خاطرنشان کرد: با تکمیل این محور ضمن رهایی از بشهر بافق از بن بست و تبدیل آن به سه راه مواصلاتی، فاصله آن تا شهرستان‌های انار، شهربابک، سیرجان و بندرعباس حدود ۱۶۰ کیلومتر نزدیک و کوتاهتر می شود.
وی ادامه داد: همچنین این محور، مسیر اهالی بخش نوق از شهرستان رفسنجان و شهرستان های شمال شرقی استان کرمان را به مشهد مقدس تسریع و تسهیل می کند و مراوداتی که بین شهرستان های رفسنجان و بافق به خصوص در حوزه کشاورزی است بهتر و راحت تر صورت می پذیرد.