عمليات اجرايي جاده سيروس آباد به سبزدشت بافق با طراحي و تصويب ساخت جاده سيروس آباد آغاز شد. ‏

به گزارش عصر بافق ؛ بخشدار مرکزي بافق با بيان اين خبر، افزود: اين طرح از محل اعتبارات معادن منطقه با همکاري و پيگيري‌هاي فرماندار بافق ساخته مي‌شود که اعتبار مورد نياز آن هنوز به طور کامل برآورد و مشخص نشده است.

داوود پور اميني طول مسير جاده سيروس آباد را 64 کيلومتر اعلام کرد و افزود: 19 کيلومتر آن در جاده بافق ـ بهاباد منطقه «بيشه در» نزديک پارک وحشي بافقي قرار دارد و فقط 45 کيلومتر جاده سازي نياز است.

وي بيان کرد: با توجه به برآوردهاي انجام شده و از لحاظ فني احداث اين جاده نياز به حدود يک ميليون متر مکعب عمليات خاکريزي، 900 هزار متر مکعب خاکبرداري و ساخت بيش از 100 دهنه پل دارد.

بخشدار مرکزي بافق افزود: با پيگيري‌هاي انجام شده در خصوص تـأمين قير پروژه مورد نياز،اين امر نيز محقق شده است. وي گفت: با ساخت اين جاده، مسير مواصلاتي دهها روستاي دهستان سبزدشت بافق، شهرستان‌هاي کوهبنان، راور، زرند و معدن، ذغال سنگ پابدانا با بافق و شهر يزد، حدود 20 کيلومتر نزديکتر مي‌شود.

اين مسير جايگزين جاده گزوئيه شده که به خاطر مشکلات زيست محيطي پس از 40 سال پيگيري به نتيجه نرسيد. مسافران منطقه سبزدشت و شهرستان‌هاي ياد شده از مسير پر پيچ و خم با 100 کيلومتر مسافت تا اولين روستاي دهستان مذکور رفت و آمد مي‌کنند. ‏
منبع : روزنامه اطلاعات

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *