با پیگیری و همراهی نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی ، نشستی مشترک با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، نماینده مردم در مجلس و شهردار بافق در محل سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار و دستورات مهمی در حوزه های مرمت و احیا بافت تاریخی ، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.
به گزارش عصر بافق ؛ دکتر مونسان در این نشست که در آن ، مدیران سازمان در حوزه های مرمت و احیاء، سرمایه گذاری و مشارکت و موزه ها نیز حضور داشتند به اهمیت و جایگاه سرمایه ارزشمند آثار و ابنیه تاریخی و لزوم حفظ آن برای نسلهای آینده ، در خصوص توجه ویژه و تسریع در احیا، مرمت و بازآفرینی در بافت تاریخی بافق از جمله محور تاریخی خان ، محور و بازار تاریخی حاشیه خیابان مهدیه تا امامزاده عبدالله و نیز خانه های تاریخی و نیز ساخت پروژه بزرگ تفریحی فرهنگی و گردشگری باغ ایرانی تصمیمات و دستورهای ارزشمندی صادر کرد .
صباغیان نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با ارائه فعالیتهای انجام شده در این حوزه افزود مسلما از اولویتهای اصلی توسعه توجه جدی و مستمر به مقوله حفظ میراث فرهنگی کشور ، توسعه گردشگری و حفظ و گسترش صنایع دستی در کشور است.
نماینده مردم پنج شهرستان در ادامه درخواست های شهرستان های تابعه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مطرح نمود که دکتر مونسان دستورات لازم را جهت پیگیری و اجرایی شدن آنها را صادر کرد.
در این جلسه دکتر احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان نیز با تقدیر از عملکرد خوب شهرداری بافق در حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت در شهر بافق سازمان رضایتمندی خوبی از توجه به حفظ و مرمت آثار تاریخی در سالهای اخیر دارد.و بحمدالله مشکل خاصی مشاهده نمی شود.
سیدعلی نوروززاده نیز در سخنانی با اشاره به فعالیتهای شهرداری در این حوزه اشاره کرد و گفت شهرداری بافق در راستای سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالهای اخیر به حوزه های میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی توجه خاصی داشته و برنامه مختلفی در قالب اقدام مشترک با سازمان انجام داده است . وی در ادامه ، از تلاشها و پیگیریهای مستمر نماینده محترم مجلس در شورای اسلامی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

  1. بافقی

    انشالله زمانی برسد که سازمان همیاری شهرداری های کشور و وزارت کشور از شهردار بافق بخاطر شیب بندی خیابانها و اجرای کارشناسی طرحهای عمرانی قدردانی کند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *