- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

پاسخ فرماندار بافق در خصوص انتقال مقبره وحشی بافقی

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در خصوص انتقال مقبره وحشی بافقی در گروه خبری تحلیلی عصر بافق بیان داشت :

در خصوص انتقال قبر وحشی بافقی تا کنون اتفاقات ذیل رقم خورده است:

۱- اخذ موافقت ضمنی و رسمی مدیران کشوری و استانی ذیربط.
۲- پیدا نمودن محل دقیق قبر؛ که این کار طی یک پروسه زمانبر و با پیگیری و تحقیقات آقای میرسلیمانی انجام پذیرفت.
۳- مکاتبه با امام جمعه محترم جهت گرفتن اذن شرعی از مراجع عظام و ترجیحا مقام معظم رهبری.
۴- جلسه با معتمدین و تعدادی از نخبگان شهر جهت جانمایی محل احداث بنای بقعه که نهایتا با پیگیری اعضای محترم شورای اسلامی شهر و نظر مشاور طرح جامع، مکانی در بلوار ورودی و جنب دانشگاه پیام نور که در محدوده جنگل های دست کاشت است، انتخاب گردید.
۵- پیگیری و جلسه با مدیر کل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اتفاق شهردار و رؤسای محترم شورای شهر و شهرستان جهت اخذ موافقت واگذاری ۱۰ هکتار از اراضی جنب دانشگاه پیام نور برای طراحی و احداث بنای زیبا و درخور این شاعر پرآوازه.
۶- انتشار فراخوان طراحی بهترین بنای یادمان توسط کانون بافق شناسی.
۷- انجام مقدمات تحویل قطعی سایت ۱۰ هکتاری مذکور از اداره منابع طبیعی به شهرداری و پیگیری شهردار محترم جهت انتخاب مشاور طرح و پیاده سازی آن.

نوشتن و‌ گفتن این موارد ۷ گانه راحت است ولی برای اجرای هر کدام از این بندها، پیگیری ها و اقدامات زیادی صورت پذیرفته که انشاالله پس از اجرایی شدن کامل بند هفتم، اقدام نهایی و هشتم که همان انتقال قبر است با طی تشریفات خاصی صورت می پذیرد.

لازم به توضیح است که اولا، اینجانب و همکارانم در فرمانداری، برنامه محور بوده و پروژه های بزرگ شهرستان را با برنامه و (نه با سخنرانی و شعار) پیش برده و شخصا نیز در این مورد خاص، تجربه سنگین انتقال یک بقعه متبرکه در شهرستان خاتم که البته حجم کار و حساسیت آن کمتر از انتقال قبر مولانا کمال الدین وحشی بافقی بود، را دارا هستم و امیدوارم با همکاری، همدلی و هم افزایی مردم، این اتفاق تاریخی در بافق نیز رقم بخورد.