- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

پیگیری ارتقاء #دهستان_سبزدشت به #بخش به کجا رسید؟!

پس از جداسازی ۳۵ نقطه از شهرستان بافق و الحاق آن نقاط به #بهاباد جهت ارتقاء آسفیچ به بخش، دو بخشی شدن بهاباد و ارتقاء بخش بهاباد به شهرستان در سال ۸۸، بافق با از دست دادن بخش بهاباد خود به شهرستانی #استثنایی و #تک_بخش تبدیل شده و به تبع آن از وسعت، جمعیت، معادن و منابع، اهمیت استراتژیک و … آن کاسته شده است.
هر چند که مسئولان وقت همواره جهت سرپوش گذاشتن به عدم توانایی و ضعف خود در صیانت از امانتی که چند صباحی در دستانشان قرار داشت و یا خدای نکرده خیانتشان به مردم عزیز بافق سعی کردند بر بی اهمیت نشان دادن آن اتفاق دامن زده و خود را توجیه کنند ولی کیست که نداند که برخی شهرستانها برای افزایش مساحت خود دست به چه اقداماتی که نزده اند و این کار جدا از بخش سازیهایی است که با استفاده از نفوذ و آگاهی بالای سیاسیون و مسئولانشان به سرانجام رسانده اند.
همانطور که قبلا وعده داده بودیم بالاخره روزی که فرصتی دست داد تخلفات صورت گرفته در مسائل تقسیمات کشوری را در استان یزد خواهیم نوشت اما چه کنیم که با وجود موارد فراوان از این دست همچنان برخی بر آن اقدام صحه گذاشته و برخی نیز بر اثر بی اطلاعی از آن دفاع می کنند.
در هر صورت ما مجبوریم بگوییم که انتزاع بخش بهاباد و به زور بخش سازی همراه با آمارسازی و تخلف و در نهایت شهرستان شدن و شهرستان ماندن بهاباد، ناقص کردن، تک بخش شدن و کوچک کردن شهرستان خودمان، هدیه ای بود از جانب مردم عزیز شهرستان بافق به مردم خونگرم بهاباد؛ اما مجبور نیستیم که پیگیر ارتقاء دهستان سبزدشت که اکنون با برگشت ۳۵ نقطه شرایط آن نیز محیاتر از گذشته شده نباشیم، هستیم؟!
پ.ن.: تلاش نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی جهت ارتقاء دهستان بهادران مهریز به بخش ستودنی است اما امیدواریم این تلاش برای سبزدشت بافق نیز صورت گیرد.
شورای سردبیری عصر بافق