- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

سختی های کار در گندله را تحمل کردیم به امید آینده اما از کار برکنار شدیم !

کارگر شرکت اپال گندله : ما از روز اول در گندله بودیم متاسفانه الان که کار آسان تر شده ما رو تسویه حساب کردند ! این همه سختی تحمل  کردیم بفکر فردا بودیم تا وقتی کارخانه استارت شود سرکار باشیم ولی الان از کار برکنار شدیم!

به گزارش عصر بافق ؛ اگر خاطرتان باشد چندی پیش خبر برکناری تعدادی از کارگران گندله و امضای اجباری برگه دریافت حق و حقوقشان منتشر شد در این راستا یکی از کارگران شرکت اپال تحت نظر گندله سه چاهون که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : من یکی از آن ۱۴ نفری هستم که توسط اوپال از کار برکنار شدند!
وی افزود : به ما گفتند: ” تا پنجم عید امسال به مرخصی بروید بعد تماس گرفتند که دیگر نیایید چون به نیرو نیاز نداریم ! اما  چند روز بعد  ۱۰ الی ۱۳ نفر نیرو غیر بومی جذب کردند!”
این کارگر ادامه داد : در ابتدای فعالیتم در گندله حقوقمان طبق قانون کار نبود و ما به اداره کار اعتراض کردیم پس از اعتراض از سوی شرکت به ما گفتند به چه حقی اعتراض کردید؟!  شاید به همین خاطر با ما تسویه حساب کردند!
وی ضمن تایید امضای اجباری برگه تسویه که هیچ حقی از شرکت طلب ندارند گفت : با وجود اینکه حق خود را کامل نگرفتیم (تقریبا یک دهم عیدی قانون کار را پرداخت کردند)مجبور شدیم برگه را امضا کنیم!
کارگر بیکار شده تصریح کرد : برخی دوباره در شرکت دیگری جذب شدند که البته رفتار نامناسبی با آن ها دارند اما هنوز پنج نفر بیکار هستیم.
وی در پایان افزود: من معلول و تحت پوشش بهزیستی هست و هیچ درآمدی جز مستمری بهزیستی ندارم بخدا!