رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق ظرفیت گردشگری این شهر را بسیار بالا برشمرد و از آمادگی واحد بافق برای اسکان گردشگران خبر داد.

به گزارش عصر بافق، همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بافق صبح امروز با مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که در مجموعه تاریخی میدان و بازارخان بافق و اداره میراث فرهنگی صورت گرفت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با تبریک هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بافق تمایل دارد در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی و نگهداری از بناهای ارزشمند و با قدمت طولانی در مسیر تاریخی با میراث فرهنگی بافق همکاری داشته باشد.

عباس فتاحی‌بافقی با تشریح پیشنهادات اجرایی در زمینه مقاوم‌سازی بناهای تاریخی و طراحی مجدد مسیرهای گردشگری در بافق، از ژئوتوریسم به‌عنوان سرفصل جدید گردشگری نام برد و افزود: باید برای گردشگردان و مسافرانی که به بافق می‌آیند با توجه به زمان و مدتی که در بافق می‌مانند، بسته پیشنهادی اقامت و بازدید در نظر گرفت.

فتاحی همچنین ظرفیت گردشگری بافق را بسیار بالا برشمرد و از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای اسکان گردشگران خبر داد.

در این دیدار رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق نیز گفت: پیشنهاد دارم پایان‌نامه دانشجویان در مقاطع مختلف رشته‌های عمران و معماری به سمت میراث فرهنگی سوق داده شود و دانشجویان و استادان در طرح‌های مقاوم‌سازی بناهای تاریخی و ارزشمند پیشقدم شوند.

لیلا رنجبر با بیان اینکه مالکان و یا وارثان خانه‌باغ‌های قدیمی باید آنچه را از گذشته به ما رسیده است، به شایستگی پاسداری کنند، اظهار کرد: این نمایندگی نیز آمادگی دارد با کمک‌های مادی و معنوی آنان را در این امر یاری رساند.

پیشنهاد راه‌اندازی کانون دانشجویی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه، شناسایی و جذب دانشجویان علاقه‌مند به هنر راهنمای گردشگری، طراحی‌های خانه‌باغ‌های جدید و سنتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مواردی بود که در این دیدار بررسی شد.

بازدید از موزه مردم‌شناسی بافق و خانه وحشی بافقی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

  1. فتاحی

    بومگردی ما که با خون دل ساختیم هیچ حمایتی نشد و در آستانه تعطیلیه اونوقت دانشگاه که وظیفش سروسامان دادن به اوضاع نابسامان دانشجویان و دانشگاهه یه بار میخواد پادگان آموزشی بشه حالا هم میخواد خوابگاه گردشگران نبوده بافق بشه.یه کم کاهاتون عجیب بنظر میرسه.اگه راست میگید از هتل و اقامتگاههایی که با هزینه شخصی ساخته شده حمایت کنید و گردشگری اگه اومد بافق به سمت اونا روانه کنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *