- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

گرانی ؛ رستورانی را در بافق بہ تعطیلی کشاند

به گزارش عصر بافق ؛ همان‌طور که می‌دانید افزایش قیمت و گرانی گوشت، تأثیر بسیار نامطلوبی بر جامعه گذاشته و اقشار آسیب پذیر را دچار مشکلات کرده است. در واقع گوشت ماجرای جدیدی است که همه‌ی ما از فقیر تا غنی گرفتار آن شده‌ایم. اما خبری که به‌تازگی در شبکه های اجتماعی با پیام های شهروندان جهت کوتاهی ادارات فراگیر شده است، تعطیلی رستورانی در شهرستان بافق می باشد.
محمدصادق دهستانی، صاحب رستوران پاپیتال است. این رستوران با آن که کارش را در پاساژ خواجه ای آغاز کرده بود، ولی چندسالی در خیابان ۱۵خرداد، با اجاره کردن مغازه ای رستوران داری می کرد تا این که با گذاشتن یادداشتی در اینستاگرام از تعطیلی این رستوران خبر داد. وی در مصاحبه ای تلفنی علت تعطیلی رستورانش را اینگونه شرح داد: مشکلات زیاد است، اولین علت تعطیلی رستوران، گرانی مواد غذایی است. ادارات مرتبط به ما اجازه نمی دهند به قیمت واقعی غذا را به مردم عرضه نماییم، نمی خواهم نامی از آن اداره ببرم، اما به من گفتند: ( ….. داخل غذا بریز)، اما گران فروشی نداشته باش!… نرخی که سال گذشته برای ما تعیین شده بود را توقع دارند، امسال هم با همان نرخ بفروش برسانم.
وی در خصوص گرانفروشی گفت: جریمه هم شده ام؛ سال گذشته چلوکباب ۱۵هزارتومان بوده و گوشت را با قیمت هرکیلو۳۰هزارتومان خریداری می کردم، اکنون که آن پرس غذا را ۲۸ هزار تومان بفروش می رسانم؛ گوشت را کیلویی ۸۵ الی ۱۰۰ هزار تومان خریداری می کنم، یعنی مبلغ گوشت سه برابر شده است و ما هم باید حداقل غذا را سه برابر به فروش برسانیم.
“دهستانی” ادامه داد: ما به آنها می گوییم، اگر بخواهیم غذا را با گوشت بره تهیه و با نرخی که شما تعیین می نمایید به فروش برسانیم اصلا اینگونه صرف ندارد، در صورتیکه پاسخ شنیدم خودتان می دانید و حق نداریدگران بفروشید.
وی افزود: مردم هیچکدام از ما شاکی نیستند فقط خود ادارات اقدام کردند و قصد داشتند ما را اذیت کنند ومن نمی توانم دروغ به مشتری بگویم گوشت بره است، ولی گوشت میش برزیلی طبخ نمایم؛ ادارات مربوطه با من همکاری نداشتند و حتی یکی از آنها توقع کمک هم داشته است.
وی تصریح کرد: یکی از ادارات به من می گوید حق ندارید گوشت گرم بخرید و باید گوشت برزیلی مصرف کنید خداشاهده اینگونه به من گفتند!!!
در ادامه گفتگویی با دکتر زارع رییس شبکه دامپزشکی بافق صورت گرفته که وی در این باره گفت: جهت تعطیلی این رستوران از جانب دامپزشکی هیچ اقدامی صورت نگرفته است و در بازدیدی که به تمامی رستوران ها داریم به پاپیتال هم برای کنترل گوشت مراجعه داشته ایم اما در این بازدید ها مورد خاصی وجود نداشته که صورتجلسه گردد.
سپس با ولی ا… رنجبر رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تماسی تلفنی صورت گرفت که وی در این خصوص گفت: هیچگونه تخلفی وجود نداشته که بخواهد پلمپ صورت بگیرد و تعطیلی از جانب خود رستوران بوده است.
رنجبر افزود: مشکل از سوی این اداره، اگر ایجاد شده است صاحب رستوران آن مشکل را بیان نمایدتا ما پاسخگو باشیم، بعضا شاید مقطعی تخلفی بوده، ولی نه اینکه از راه پلمپ و تعطیلی وارد شویم.
در همین باره محمدعلی وثوقی رییس اتحادیه صنف لبنیات، ساندویچ، پیتزا و رستوران بافق گفت:
با توجه به نوسانات قیمت گوشت در ماههای اخیر؛ حدود ۴ ماه پیش تر نرخنامه جدید رستوران ها به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.
وی افزود: در این نرخنامه جزئیات بصورت دقیق در نظر گرفته شده؛ و تاکنون موافقتی نشده است.
حاج علمدارقانعی هم که صاحب هتل علمدار می باشد در خصوص تعطیلی رستوران پاپیتال گفت: گوشت خالص گوسفند تقریبا کیلویی ۱۲۰ هزارتومان می باشد و سیخ کباب کمتر از ۱۲ هزارتومان یعنی ضرر، و من به پاپیتال حق می دهم.

خبر  :  الهام نصیرزاده

منبع : افق کویر