- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

سرمایه گذاری معادن یا انجام نمی شود یا لاک پشتی است

متوجه نشدیم تمدید واگذاری #معدن_کوشک به بهره بردار این معدن یا برگزاری مزایده جدید به کجا کشید اما چیزی که به خوبی فهمیدیم اینکه تقریبا تمام #معادن و #منابع بافق به سرعت در حال برداشت بوده و دریغ از سرمایه گذاری در خور توجه، نکته جالب داستان اینکه بهره بردار معدن کوشک بعد از طی یک دوره طولانی ۲۰ ساله تازه یادش افتاده می تواند اینجا سرمایه گذاری نیز بکند.
معدن #فسفات به بخش خصوص واگذار شد و چه تبعات زیادی که برای شهرستان در پی نداشت اما دریغ از یک خبر خوش در خصوص تاسیس کارخانه ای که بهره بردار قول ساختش را در شهرستان داده بوده و جزو تعهداتش بوده است، تعهدی که بهره بردار قبل از اینکه این معدن را تحویل بگیرد باید به لوازم و زیرساختهای آن فکر می کرده و نه بعد از اینکه کار از کار گذشت شروع به بهانه گیری کرده و به انحای مختلف از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند.
مجتمع #معادن_فلات مرکزی ایران که صاحب چندین آنومالی که قبلا با جعل از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق جدا شده تحت لوای #مدیری_غیر_بومی در شهرستان قحط الرجال بافق سالها در حال #خام_فروشی بوده و دریغ از یک سرمایه گذاری و حتی جاده تردد خودشان نیز معلوم نیست چه زمانی تکمیل شود.
مشکل کار پس از بی خیالی، سکوت، انفعال و بی دردی اکثر مسئولان بافقی کجاست؟!
به نظر ما باید در قراردادهای واگذاری موارد سرمایه گذاری در جهت جلوگیری از خام فروشی و #رونق_تولید مطابق با منویات مقام معظم رهبری دیده شود و در جهت اجرای آن تضمینهای لازم و محکم گرفته شود وگرنه تا مردم شهرستان به خود بیایند با گودالهای بزرگی که محیط زیست را از بین برده اند روبرو شده و آن روز دیگر هیچ فریادرسی نیست.
پ.ن.۱: توسعه معدن کوشک از بهره بردار جدید مطالبه شود، این حق شهرستان بافق است.
پ.ن.۲: کارخانه جوار معدنی فسفات با جدیت بیشتر پیگیری شود.
پ.ن.۳: تغییر مدیرعامل مجتمع فلات به مدیری بومی در دستور کار قرار گیرد چرا که لااقل محمد مرشدزاده مدیر سابق این مجتمع در حال ساخت فولاد برای شهرستان بود.
پ.ن.۴: ده سال بعد … پیشرفت گندله ۸۸/۷ درصد
شورای سردبیری عصر بافق