- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

آقای ناصری! از «چادرملوی دولتی» بازدید کردید یا «چادرملوی خصوصی»؟!

شفافیت شعار نیست، وظیفه است؛ وظیفه ای که مغفول مانده!
آفتاب یزد: یوزها حیوانات با وفایی هستند، یوزها به آسانی از زیستگاه خود دل نمی کنند، یوزها، وقتی از یک منطقه برای همیشه می روند که احساس کنند دیگر امنیت ندارند، دیگر بود و نبودشان مهم نیست!
این ها را نوشتیم تا چند یادآوری به عمل آوریم؛ وقتی آن مقام مسئول با خرسندی گفت:«یوزها رفتند مجوزها صادر شد!» دست زدیم به مرور اسناد و مذاکرات و مصاحبه ها. رسیدیم به جاهای خوب؛ مثلا یک جایی همان مقام مسئول که از رفتن یوزها با خوشحالی یاد کرده، جایی دیگر گفته بود؛ مذاکره ای درباره منطقه حفاظت شده دره انجیر صورت نخواهد پذیرفت.
بعد همین گونه که اسناد و مذاکرات دولتی و شبه دولتی را که مرور کردیم رسیدیم به نامه، پشت نامه که باید مزایده برگزار شود، باید قانون در هرحال رعایت شود و اما برگ به برگی که ورق می خورد لحن ها نیز متفاوت می شد!
مثلا یک استاندار اساساً با هر نوع کنکاش و اکتشافی به شدت مخالفت می کند، استاندار بعدی داستان را مسکوت می گذارد اما آن یکی استاندار می آید و «آنی» و «بی هیچ قید و شرط» را به دستگاه های ذیربط دیکته می کند. در نوع نامه نگاری ها نیز ناگهان تغییر و دگرگونی حاصل می آید. دیگر کسی از حفاظت محیط زیست نمی گوید! اصلا دیگر کسی به سازمان محیط زیست دیگر کاری ندارد!
دیالوگ ها دو سویه شده است بی آن که در نظر گرفته شود که تصمیم گیر نهایی سازمانی است که متولی یوزها و درختچه ها و زیست گاه های تکرار ناشدنی است!
حالا دیگر کسی از مزایده 19D سخن نمی گوید! همه از واگذاری می گویند از ترک تشریفات. همه گیج و منگ شده‌اند! حالا رسانه هرچه می پرسد به در بسته می خورد!
نمایندگان استان یزد در مجلس حواله مان می دهند به حقوق و مزایایی که می گویند نصف آن را نمی گیرند، برخی از دو درصد سهم مناطق دفاع می کنند اما هیچ کدام پاسخ رسانه نیست! روز گرامیداشت معلم فرا می رسد؛ در عین تعجب همگان، ناگهان در اخبار می پیچد که امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد به بازدید چادرملو رفته است!
فرصت را غنیمت می شماریم تا آن سوال پاسخ داده نشده که:«چادرملو خصوصی است یا دولتی؟!» را دوباره بپرسیم! این بار اما از امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان که: وقتی در روز گرامیداشت مقام معلم ـ 12 اردیبهشت ـ به بازدید چادرملو رفتید آیا سوال کردید که این مجموعه دولتی است یا خصوصی؟ آیا پرسیدید بر سر محیط زیست چه خواهد آمد؟ آیا از منابع تامین آب و چگونگی آن پرسیدید؟ آیا سوال شد که یوزها چرا رفتند و کجا و از کدام سو؟
خلاصه این که؛ آقای ناصری! از «چادرملوی دولتی» بازدید کردید یا «چادرملوی خصوصی»؟! با پاسخ به این سوال، سوالات بعدی را مطرح می‌نمائیم. حالا که دولتی ‌ها پاسخگو نیستند حضرتعالی می توانید به افکار عمومی کمک نمایید؟!

عصر بافق : کلمه دره انجیر تحریف شده و واژه صحیح آن که در نقشه های قدیمی نیز موجود است #در_انجیر است.