کلیپی در فضای مجازی از مصاحبه خبرنگار پرتلاش بافق با یک توریست هلندی به زبان انگلیسی منتشر شده است.
فارغ از نقدهایی که به این مصاحبه وارد شده باید دلیل طعنه وتمسخر آن در فضای مجازی را در جای دیگری جستجو کرد که کوچک ترین ارتباطی به این خبرنگار ساعی و پرتلاش ندارد.
دلیل آن در پاسخ به این سوال اساسی است که آیا این رسانه اساسا یک رسانه
ملی است ؟یعنی منسوب به ملت است و انعکاس دهنده صدای تمام ملت است یا رسانه میلی است و عقاید و افکار طیف خاصی از جامعه را بازتاب می‌دهد؟
عنوان صدا وسیمای میلی سالهاست که شنیده می‌شود یعنی از دید عده ای از مردم ،صدا و سیما همانند یک باشگاه سیاسی عمل می کند و به ویژه در بخش سیاسی اش، از کلیت جامعه منفک است و ساز جناح خاص خود را می نوازد. گویاصدا و سیما ، نه رسانه ملی که ارگان رسانه ای یک حزب خاص است .
تمسخر و طعنه به خبرنگاران پرتلاش صدا وسیما ناشی از بی اعتمادی مردم به این رسانه است .رسانه ای که به اعتقاد عده ای،صدای ملت نیست ودربسیاری از موارد روبروی مردم قرار گرفته است و خواسته ها ونقدهای آن ها را برنتافته و چشم وگوش بسته بر مسیر اشتباه خود پافشاری کرده است آن هم در عصر انفجار اطلاعات و گسترش وسایل ارتباط جمعی.
به عنوان نمونه
«ربنا افرغ علينا صبرا…» صداي آشنايي است که سالها در هنگامه افطار از صدا و سیما پخش می شد ولی امروزه در رسانه‌‎اي که بايد «ملي» باشد، شنيده نمي‌شود.
يک حساب دو دوتا چهارتاي ساده نشان مي‌دهد که ملت با صداي استاد شجريان قهر نکرده است و اين موضوع از تيراژ و فروش آلبوم‌هاي وي و استقبال گسترده از کنسرت‌هايش در کشور به خوبي پيداست.
اما رسانه منسوب به همين ملت، با صداي او قهر است و در ماه مبارک رمضان دوستداران اين دعا و اين صدا، ناچارند به هنگام افطار، صداي تلويزيون را ببندند و با گوشي‌هاي موبايل يا لپ‌تاپ‌هايشان دعاي خاطره‌انگيز ربنا را با صداي شجريان گوش کنند.
بي ترديد همين موضوع و موضوع‌هاي بسيار ديگري از اين دست که خود حدیث مفصلی از این مجمل است موجب شده تا برخي به رسانه ملي بگويند: «رسانه ميلی» و چوب این بی تدبیری بر سر خبرنگاران پاک وصادق وپرتلاشی فرود آید که سال ها با همتی وصف ناپذیر وبا جان ودل در عرصه خبر تلاش کردند و همه گونه سختی و مشقتی را دراین راه به جان خریدند واز هیچ کوششی دریغ نورزیدندواین جاست که باید گفت:
گنه کرد دربلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
دکتر حسین ارجمند

برچسب ها :
  1. ناشناس

    خبرنگاری که حرف دل مردم را بزنه مورد حمایت مردمه نه اونی که فقط همیشه همه چیز را گل و بلبل جلوه بده و واقعیات و مشکلات را کتمان کنه.
    این کلیپ بیش از ابروریزی واسه صدا و سیما ابروی بافق و ایران را کم و زیاد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *