کم کم مطالبه مردمی در شهرستان در خصوص بهره برداری از معدن سنگ #بیشه_در به سایتهای خبری استان نیز راه یافته و امید می رود که به این نابودی #منابع_طبیعی و #محیط_زیست بافق پایان داده شود‌.
سایت خبری #یزد_رسا با ورود به مقوله واگذاری این معدن که در بکرترین منطقه بافق که همواره مورد استفاده مردم جهت تفریح و حضور در طبیعت نیز می باشد نوشته “”آیا مجوز معدن پر حرف و حدیث بافق باز هم تمدید می شود؟! مجوز معدن “بیشه در” بافق که حدود ۱۰ سال فعالیت داشته، تا خرداد ۹۸ به پایان می رسد. اکنون سوال اینجاست؛ آیا مجوز این معدن که به گفته مردم شهرستان بافق بیشترین آسیب را به منطقه “بیشه در” و سنگاب های این منطقه وارد کرده است، تمدید می شود؟!
پرداخت عوارض های معدن به شهرستان بافق در هاله ای از ابهام است و شنیده ها حاکی است صاحبان معدن برخی از خواص هستند، موضوعی که سبب شد تا حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق در کارگروه توسعه این شهرستان، شخصاً این موضوع را پیگیری کند.
معدن “بیشه در” بافق در جوار منطقه حفاظت شده کوه بافق واقع شده و یکی از بکرترین مناطق طبیعی بافق است که به دلیل فعالیت های معدن تخریب شده است.””
خبر خوش برای بافقیها اینکه بالاخره مجوزی که کسی خیلی حاضر نبود مسئولیت آن را بپذیرد در خرداد ماه سال جاری به پایان رسیده و همت مسئولان بافقی را می طلبد که به شدت ایستادگی کرده و از خیر چندرغاز عوارضی که تاکنون بهره بردار نیز حاضر به پرداخت نشده و منبعد نیز نخواهد پرداخت که اگر هم بپردازد در قبال این منطقه زیبا، بکر، دوست داشتنی و نوستالژیک برای مردمان عزیز بافق پشیزی ارزش ندارد گذشته و کار را یکسره کنند.
پ.ن.: لطفا بگویید دست از سر منطقه بیشه در بردارند هر ماه سودشان از محل برداشت این معدن را واریز کنید تا مردم و آیندگان دعاگوی شما باشند.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *