سال گذشته بحث انتقال مقبره وحشی بافقی از یزد به زادگاهش بر سر زبان ها افتاد ؛ جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و حتی برای مکان یابی آن نیز بین مسوولان و تنی چند از پیشکسوتان هنر شهرستان بحث و تبادل شد و باغ ایرانی ،پیرمراد و در نهایت ورودی شهر به عنوان مکان مناسب برای این مقبره انتخاب شد.
اما به همان شدتی که این بحث داغ و فراگیر شد به یکباره سرد و فروکش شد …
در مراسم شب گذشته که به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزارشد و مسوولان استانی و محلی حضور داشتند در مورد همه چیز سخن گفتند و حتی قول هایی نیز داده شد الا مقبره وحشی بافقی …
نه رییس اداره ارشاد بافق گفت مقبره چه شد؟ نه فرماندار خبر داد پیگیری برای انتقال مقبره وحشی به کجا رسیده ؟! نه هنرمندان گلایه کردند نه اصحاب رسانه انتقاد کردند که چه شد آن همه وعده و وعید ؟!  حتی مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان یزد نیز در سخنان خود که درباره جایگاه و ارزش وحشی بافقی بود هیچ اشاره ای به انتقال مقبره نکرد …
پس از مراسم به سراغ جوادیان زاده رفتم و پرسیدم مقبره وحشی بافقی چه شد ؟! سری تکان داد و  گفت : “حالا این را بعدا صحبت می کنیم !” وقتی یادآور شدم در مصاحبه قبلی در شب بخارا نیز از پاسخ دادن در این خصوص طفره رفتید  جواب داد : ” انتقال مقبره نیاز به تصمیم جمعی در استان دارد و صرفا به عهده اداره ارشاد نیست و باید استاندار ، فرماندار و سایر ارگان ها نیز موافقت و همکاری کنند.”

پ.ن : چرا در شب به این مهمی که از همه دری سخن گفته شد صحبتی در خصوص انتقال مقبره وحشی بافقی نشد؟! چرا چند ماهی است در مورد مقبره خبری منتشر نمی شود؟ چرا همه به طرز عجیبی سکوت کرده اند ؟!

الناز خالقدادی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *