شهردار بافق گفت: چهارمین جشنواره نوروزی با شور و نشاط و هیجان در نوروزگاه آبشار این شهر برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سید علی نوروززاده با بیان اینکه جشنواره نوروزی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار می شود ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه های شاد و متنوع نوروزی بتوانیم رضایتمندی شهروندان وگردشگران نوروزی و خاطرات خوش سفر را برای هموطنان عزیز فراهم کنیم.
شهردار بافق با اعلام برگزاری چهارمین جشنواره نوروزی، به تشریح برنامه های این آئین پرداخت و گفت: در این جشنواره مسابقه شاد و مهیج خانوادگی با شرکت خانوادهای داوطلب، راه اندازی کاروان شتر سواری و گردش در مجموعه نوروزگاه آبشار برگزار می شود.
وی، برپایی غرفه های نمایشگاهی ، ماهیگیری در کویر در فضایی پر از نشاط و هیجان با عنوان مسابقه صید و صیاد، نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی و مسابقات خانوادگی را از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی بیان کرد.
شهردار بافق به اهمیت زنان و نقش آنها در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: مسابقات ویژه بانوان در قالب جشنواره نوروزی در پارک بانوان نیز برگزار می شود.
نوروززاده در ادامه افزود: اجرای برنامه های شاد و متنوع با حضور هنرمندان بومی و کشوری همزمان با جشن باشکوه مبعث حضرت رسول مکرم اسلام(ص) و گرامیداشت سالروز جمهوری اسلامی ایران در قالب جنگ های شبانه از دوازدهم تا 14 فروردین ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این جشنواره با حضور ایل قشایی برگزار شد گفت: امسال نیز با دعوت از یکی دیگر از اقوام ایرانی در هفته دوستی با سایر اقوام ایرانی در بافق، شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک می توانند با آداب ورسوم و سبک زندگی عشایری و روستایی در سیاه چادر ها، پخت نان و تهیه شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، سنت عروسی و موسیقی سنتی این قوم آشنا شوند.ش
شهردار بافق گفت: ایام نوروز فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری شهربافق به تمام کشور است تا هموطنان در سراسر میهن اسلامی با زادگاه شیخ محمد تقی بافقی و خاستگاه شاعر شهیر و پرآوازه دیارمان ( وحشی بافقی) آشنا شوند.
وی یاد آور شد: شهر بافق طی یکی دو سال اخیر تحولات بسیاری خوبی در حوزه گردشگری داشته که این روند به نحوی بوده که در سال95 شهرداری بافق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان دومین شهرداری فعال در حوزه گردشگری معرفی شد.
نوروززاده، توجه به اهمیت آئین ها، رویداها و برگزاری جشنواره ها در افزایش گردشگرپذیری شهرها را موثر دانست و افزود: بافت تایخی و مذهبی، معادن گوناگون، مناطق حفاظت شده کوه بافق(زیستگاه امن یوزپلنگ ایرانی – آسیایی و پلنگ ایرانی)،کمپ های کم نظیر کویرنوردی شن و شادن و کاراکال، و تفرجگاههای شهری مانند مجموعه کم نظیرآبشار بافق، اقامتگاه های بوم گردی شهری و روستایی و همچنین روستاهای خوش آب و هوا با مردمانی خونگرم و مهمانواز، از عوامل مهم شکل گیری گردشگری شهری و افزایش شمار گردشگران در این شهرستان است.
وی در پایان از همکاری تمامی جوامع محلی، عموم مردم، فرمانداری و شورای اسلامی شهر که در برگزاری با شکوه این جشنواره همکاری داشتند تشکر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *