- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

توصیه های پلیس بافق به شهروندان هنگام مسافرت در آستانه سال نو

فرمانده انتظامی شهرستان بافق به شهروندانی که در آستانه سال نو قصد مسافرت دارند توصیه هایی ارائه داد.
به گزارش عصر بافق ؛ سرهنگ “محمد کمالی” فرمانده انتظامی شهرستان بافق به شهروندان توصیه کرد در آستانه سال نو جهت پیشگیری از هرگونه سرقتی مراقبت بیشتری از اموال خود بعمل آورده و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.
وی از شهروندان خواست هنگام مسافرت حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق اتومبیل قرار داده و از نهادن آنها بر روی باربند اجتناب کنند و بجای وجه نقد مورد نیاز در مسافرت از کارت های عابر بانک استفاده کنید.
سرهنگ کمالی افزود: از قراردادن اشیاء قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنید و در صورتی که قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارید در محل های مشخص و تعیین شده که معمولا در کنار آنها ایستگاه های امدادی و پلیس مستقر می باشد اسکان یابید و از برپایی چادر بصورت انفرادی در اماکن و جاده های فرعی و دورافتاده و خلوت خودداری کنید و در هر ساعتی از شبانه روز به محض دیدن افراد مشکوک در کنار یا داخل محل های اسکان مراتب را فوراً به ایستگاه های پلیس اطلاع دهید.
کمالی از شهروندان خواست از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری کنند و خودروهای خود را در محل های قابل دید و جاهای مطمئن پارک نموده و از تجهیزات ایمنی و تاخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از تخلیه کامل و ترک چادر حتی الامکان خودداری شود و از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش در پشت دیواره های چادر که امکان برش چادر و سرقت دارد به هنگام شب خودداری شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق یادآور شد: اطفال خود را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنند و آدرس و مشخصات خود و مرتبطین را به کودکان بسپارید و از رها نمودن کودکان در معابر و بوستان ها و اماکن عمومی و مذهبی خودداری کنید.
سرهنگ کمالی ادامه داد: چنانچه در جاده و یا در سطح شهر افرادی با خودرو و لباس شخصی و یا حتی تحت عنوان مامور شما را متوقف نمودند به هیچ وقت تا موقعی که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل نکرده اید تسلیم نشوید و از آنها درخواست ارائه کارت شناسایی نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هویت آنها با پلیس تماس بگیرید.
وی گفت: حین گردش و تفریح، اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی المقدور در پارکینگ های عمومی و مطمئن پارک کنید و با اطمینان از اینکه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته اتومبیل را رها نکنید و اگر اتومبیل را به علت نقص فنی هل می دهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
فرمانده انتظامی بافق خاطرنشان کرد: جهت عزیمت به زیارتگاه ها، اشیاء داخل جیب و همراه خود را کاهش دهید و در اماکن زیارتی هنگام وضو گرفتن هرگز به اشخاص ناشناس برای نگهداری وجوه، اشیاء و کیف خود اعتماد نکنید.