عرض سلام و ادب خدمت تمام اعضاء محترم، بالاخص روحانیون عزیز.

بنده حقیر بر خود وظیفه میدانم به عنوان یک بافقی و عضو کوچکی از شرکت سنگ آهن مرکزی بدون در نظر گرفتن هیچگونه جریان سیاسی و حزبی، چند نکته در رابطه با بیانیه منتشر شده توسط شما بزرگواران بیان نمایم. امید است خداوند علیم و حکیم همه ما را به راهی که مورد رضایت خود است، راهنمایی و هدایت فرماید.

قبل از بیان چند نکته، نظر شما عزیزان را به چند آیه و روایت جلب می نمایم.

* سوره نساء آیه 9، انسان ها را به “تقوا در گفتار” سفارش می کند.

«فَلْیَتَّقُوا اللَّهَ وَ لْیَقُولُوا قَوْلاً سَدیداً »

انسان با تقوا حرف بی سند نمی ‌زند و گواهی ناحق نمی‌دهد، آدم با تقوا به كسی سوء ظن ندارد.
انسان با تقوا در سخت ترین شرایط، حرف حق را رها نمی کند، به اسم دروغ «مصلحت آمیز» هر چیزی را نمی‌گوید.

* پاسخگویی، وظیفه ای همگانی

از منظر امیرالمؤمنین (ع): پاسخگویی هر فرد نسبت به عملکرد خود در هر جایگاه و مسئولیتی، وظیفه همگان است؛ چه آنان که مسئولیت اجتماعی و حکومتی دارند، و چه آنان که ندارند.

همچنین خداوند متعال می فرماید: “فوربّک لنسئلنّهم اجمعین عمّا کانوا یعملون”
به پروردگارت سوگند (در قیامت) از همه آنان سؤال خواهیم کرد؛ از آنچه عمل می کردند.
آگاه باشید بندگان خدا! خداوند عزّوجلّ از کارکرد شما، اعمّ از ریز و درشت سؤال می کند.

و اما بیان چند نکته پایانی:

1- با عنایت به اشتغال چند ساله بنده حقیر در شرکت سنگ آهن مرکزی و آشنایی با مدیرعامل کنونی شرکت، ایشان را فردی آینده نگر، با برنامه، متعهد، منظم و دارای رویکرد علمی گرا و احترام به نظرات کارشناسی شده علی الخصوص نظرات و ایده های جوانان تحصیلکرده و استفاده از آن ها در جلسات مدیریتی شرکت، دیده ام و ایشان را یکی از مدیران با استعداد و شایسته شرکت جهت تصدی این مسئولیت میدانسته و خواهم دانست که در اینجا جا دارد از تمام کسانی که در این انتخاب نقشی داشته اند تقدیر و تشکر کنم. و اما سوالم اینجاست با استناد به چه مورد و یا مواردی و تحقیقی انتخاب کنونی مسئول شرکت سنگ آهن مرکزی را اشتباه و بدون درنظر گرفتن تخصص، تعهد و ناکارآمد دانسته اید؟؟؟
2- لازم میدانم متذکر و یادآور شوم که در هر صنف، گروه، دسته، حزب و جناحی، افراد شایسته و ناشایست، وجود دارند.
3- برای بنده حقیر سوال است که با وجود اینکه انتظار می رود شما بزرگواران دقت بیشتری در راستای هر چه اثربخش و بهینه تر کردن وظایف خود، وقت گذاشته و گام بردارید (به عنوان مثال 1- پژوهش و ارائه مدل جدید اقتصاد در راستای رفع موانع اقتصادی کشور با توجه به اینکه اسلام، دارای کامل ترین و جامع بودن اقتصاد جهان می باشد. 2- تلاش در جهت جذب بیشتر جوانان به مسجد و اقامه اول وقت نماز با وجود دغدغه زیاد متولیان مساجد در این زمینه 3- آشنایی بیشتر توده مردم با سیره زندگی ائمه در جهت رفع ناهنجاری های اجتماعی، کاهش مشکلات خانوادگی و …) چرا چند وقتی است با نگاشتن مطالب انتقادی به دیگر مسئولین، فرصت را برای پرداختن به انجام مسئولیت خطیر و پر اهمیت خود از دست می دهید با وجود اینکه انتظار می رود شما عزیزان نیز در برابر ولی نعمتان خود که همون مردم هستند، پاسخگوی عملکرد درست و یا نادرست خود باشید.
4- اگر به دقت و حساسیت بیشتری بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که معادن، شرکت ها و سازمان های دیگری نیز در شهرستان هستند که شایسته است به دنبال مدیران بومی، متعهد، متخصص و کارآمدتر برای آن ها باشیم. همچنین به دنبال اجرای عدالت در خطوط و محدوده شهرستان ها، مناطق غیرقانونی جدا شده از بافق نیز به پیگیری و یاری بیشتری نیاز دارد.
5- در آخر یادآور می گردد، همانگونه که شما عزیزان از بنده حقیر بیشتر مطلع هستید، پیرو سیره و روش پیامبر بزرگ و اکرم اسلام (ص) که در مقابله با افرادی که به ایشان سنگ پرتاب می کردند و ناسزا می گفتند، با متانت و نرمی رفتار می کرد، درصورتیکه فردی به شما عزیزان بی احترامی ناحق کرده است، شایسته است به جای پیگیری از طریق مراجع قانونی، با لطافت و نرمی با او برخورد کرده و با رویی باز، دلایل صحبت هایش را جویا شوند.

* براستی در مورد مسئولیتی که به ما واگذار شده، درست و در راستای رضای خالق بی همتا، حرکت و عمل کرده ایم؟؟؟

” والعاقبه للتقوی ”

احسان فتوحی بافقی
1397/12/24

برچسب ها :
  1. ناشناس

    آب که سربالا رود….

  2. رنجبر بافقی

    حساس نشو احسان جان ،حساس نشو
    از قدیم گفتن حرف حق را از هر زبانی باید شنید و به کار بست ، داغ شدن نداره که آقا جان
    ای کاش کمی از آیات و احادیث را برای مدیران محترم ذکر می کردید مبنی بر رعایت عدالت و دادن حق کارگر .
    ای کاش کمی از خاطرات و سیره اخلاقی نبی اکرم را هم برای اونا می گفتید یا بهتره بگم نامه امام علی علیه السلام را به مسئولان زمان خودشون …….

  3. ناشناس

    شما تعریف مدیرتو نکنی کی تعریف کنه
    وا……

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *