- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

برگزاری مسابقات لیگ نونهالان جودو در بافق

رئیس هیات جودو شهرستان بافق : برای اولین بار در استان یزد مسابقات لیگ نونهالان جودو در شهرستان بافق در حال برگزاری است.
به گزارش عصر بافق ؛ محمد حسن باقری گفت : برای اولین بار مسابقات لیگ نونھالان جودو استان با شرکت ۱۳۰ ورزشکار در قالب ۸ تیم از سراسر استان در شهرستان بافق در حال برگزاری است.
وی در خصوص تاریخچه ورزش جودو در بافق گفت : ورزش جودو از سال ۱۳۵۹ همزمان با شروع جنگ تحمیلی در بافق فعالیت خود را آغاز کرد و البتہ در آن زمان در خود استان یزد جودو رسمیت نداشت و اولین شھرستانی کہ در استان یزد جودو را شروع کرد شھرستان بافق بود .
رئیس هیات ورزش جودو ادامه داد: چون ھدف آموزش رزمندگان بود در آغاز کار ما ورزش جودو را با دفاع شخصی شروع کردیم و در سال ۱۳۶۰ ورزش جودو را بہ طور رسمی شروع کردیم‌.
باقری در خصوص جایگاه جودو بافق بیان داشت : در حال حاضر ورزش جودو بافق ؛ هم در سطح استانی و هم کشوری از جایگاہ قابل قبولی برخوردار است و مقام ھای خوبی در سطح کشور آوردہ اند در استان نیز پس از یزد در جایگاه دوم قرار دارد.
وی عنوان کرد : ورزش جودو یک ورزش انفرادی و یک ورزش رزمی خیلی معروف و شاخص است و جزو ورزش ھای المپیکی است همچنین ورزش بسیار باارزش و کارآمدی است و در ھمہ ی مراحل زندگی میتواند موثر واقع گردد و برای ورزشکار خروجی خوبی ھم دارد اما متاسفانہ ورزش جودو در سطح استان شناختہ شدہ نیست ؛ اگر این ورزش شناختہ شود گرایش بیشتری نسبت بہ این ورزش پیدا خواھد شد و ما نتیجہ ی این ورزش را در جبھہ ھای جنگ با آمادگی کہ دوستان پیدا کردہ بودند خیلی احساس میکردیم.
رئیس هیات ورزش جودو افزود : ورزش جودو یک ورزش خاص است کہ با دفاع ھای مختلفی کہ در آن ھست از جمله دفاع از چاقو ، دفاع از توپ ، دفاع از اسلحہ و برنامہ ھای دیگر می توان گفت یک ورزش تن بہ تن است کہ بسیار جوان ھا را ورزیدہ و شجاع تربیت میکند.

در ادامه مجتبی ایزدی مربی تیم جودو شهرستان بافق گفت : از شهرستان بافق ۱۲ جودوکار در این مسابقات حضور دارند
وی افزود :این مسابقات با حمایت و پشتیبانی رئیس ھیئت جودو محمد حسن باقری انجام شدہ و ھزینہ ھای این مسابقات بہ عھدہ ی رئیس ھیئت جودو است و ما از ھیچ اُرگانی حمایت نشدیم.
وی در پایان از همکاری سپاه ، اداره ورزش و جوانان و از تلاش اعضای هیات جودو تقدیر و تشکر کرد.

خبر: مائده شیخی