- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

توصیه و هشدارهای پلیس بافق در روزهای پایانی سال هنگام خرید در مراکز فروش

با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای شهروندان در آستانه سال نو، فرمانده انتظامی شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد.
به گزارش عصر بافق ، سرهنگ محمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان بافق از شهروندان خواست با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش خرید، از کارت های اعتباری و عابر بانک برای خرید استفاده نموده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداری کنند و در فروشگاه های که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری و خود رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید.
فرمانده انتظامی بافق همچنین از شهروندان خواست بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشند و از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیاء غیرضرور گران قیمت نیز پرهیز کنند و در هر صورت و همچنین در هنگام استفاده از تلفن، کیفشان را نزدیک بدنشان یا در دستی که آزاد است نگه دارند و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته اید تا از سرقت پیشگیری شود و اگر کیفتان قاپیده شدآن را رها کنید تا مورد حمله قرار نگیرید و یا به دنبال کیف کشیده نشوید.
سرهنگ کمالی افزود: در اماکن پرتردد و در مراکز خرید مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود و مراقب کیف دستی و اشیاء همراه خود باشید و در مجموع سعی شود زمان خرید مدیریت گردد تا در مواقع ازدحام و شلوغی بازار و معابر اقدام به خرید نکنید و از قبول نوشیدنی و مواد غذایی از افراد ناشناس نیز خودداری کنید.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه باید مراقب افرادی که تحت عنوان مامور، قصد کنترل چک پول و اشیاء خریداری شده شما را دارند باشید، از شهروندان خواست موارد ذیل را در زمان خرید از مراکز فروش مدنظر داشته و رعایت کنند.
— حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود و در صورت استفاده از خودروی شخصی آن را در پارکینگ عمومی پارک کنید.
— در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، خودروی خود را در محل های قابل دید و جاهای مطمئن ، همراه با استفاده از تجهیزات ایمنی پارک کنید.
— از قرار دادن مدارک و اشیاء قیمتی در داخل خودرو خودداری شود.
— هنگام ترک اتومبیل دقت کنید که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد.
— با اطمینان از اینکه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته، اتومبیل را رها نکنید.
— هنگام ترک اتومبیل از به جای گذاشتن سند، کارت و سایر اوراق شناسایی و اموال باارزش در داخل آن خودداری کنید.