حمایت امام جمعه بافق و رئیس شورای شهرستان، بیانیه شوراهای اسلامی کار و شعارهایی که کارگران در حمایت از مدیر عامل بومی خود سردادند باعث شد تا نماز جمعه این هفته متفاوت برگزار شود .

به گزارش خبرنگار عصر بافق؛ همزمان با تمام شدن حکم ماموریت علی اکبر رحیمی بافقی مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، موجی از نگرانی در میان کارگران این شرکت شکل گرفته که آیا این مدیر عامل  بومی که در همین مدت کوتاه محبوبیت زیادی در بین قشر کارگران پیدا کرده است ابقا می شود یا خیر؟
رحیمی که بر سر بازنشست بودن یا نبودنش بحث و کشمکش است و عده ای از جمله خودش معتقد هستند که وی تا ۵ سال دیگر می تواند خدمت کند و عده ای چون مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد معتقد است وی صد در صد بازنشسته است! اکنون پایان حکم ماموریتش در سنگ آهن فرا رسیده است (اول اسفند ماه) این در حالی است که مردم، کارگران، مسوولین شهرستان و استاندار بر ابقای وی اتفاق نظر دارند و حتی در این رابطه طوماری امضاء و به دست رهبر معظم انقلاب رسانده اند.
امروز نیز کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در نماز جمعه این هفته شرکت کردند و با سر دادن شعارهایی چون مسوولین محترم حمایت حمایت ، خواستار ابقای مدیرعامل شدند !

* علی قاسمی رئیس شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی گفت : ما کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی از امام جمعه تقاضا داریم در خصوص ابقای علی اکبر رحیمی بافقی که در این مدت کوتاه باعث پیشرفت و شکوفایی سنگ آهن شده است تلاش و پیگیری کنید و اجازه ندهید  تعدادی انگشت شمار با اقدام ناشایست آرامش شرکت سنگ آهن را از بین ببرند و از طریق وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری کنید.

* امام جمعه بافق نیز در این خصوص بیان داشت: اگر مدیری پیشرفت میکند بخاطر تلاش کارگران است.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: من در جریان مدیریت پیگیری کردم، مسوولین محلی و استان خواسته مردم را براورده می کنند .
وی با بیان اینکه اگر قانون اجازه ابقا می دهد ما نیز به آن عمل می کنیم عنوان کرد: با نماینده، فرماندار، استاندار، اطلاعات و… صحبت کردم و امیدوارم این مشکل حل شود چرا که مردم و کارگران رحیمی را دوست دارند .
امام جمعه در پایان گفت: اکنون منتظر جواب وزیر اطلاعات هستیم و انشالله خواسته مردم برآورده شود و رحیمی ابقا شود!

* در پایان نیز رییس شورای شهرستان تصریح کرد: باید به خواسته مردم که بحق است احترام گذاشت و از رحیمی حمایت می کنیم.
محمد رنجبر افزود: محمدرضا صباغیان پیگیری کرده و نامه ای از وزارت رفاه به اطلاعات فرستاده شده و منتظر اعلام نظر مثبت اطلاعات هستیم .
وی خاطر نشان کرد: نماینده مردم فقط روی گزینه رحیمی پیگیری می کند و بقیه گزینه ها شایعه است .
رییس شورای شهرستان ظاهر سازی مسوولین محلی و استان در حمایت از رحیمی را تکذیب کرد و افزود: استاندار، نماینده و سایر مسوولین به شدت پیگیری می کنند.
رنجبر در خصوص شایعه مخالفت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور با ابقای رحیمی گفت : عسکری به عنوان یک بافقی طبیعتا باید با پیشرفت یک مدیر بومی دیگر چون رحیمی موافق باشد در جلسه دی ماه موافق بود و اکنون نظر وی را جویا شوید.
وی در پاسخ به اینکه طوماری علیه خواست مردم امضا شده گفت: اطلاعی ندارم، اگر طوماری بوده باید مردم هم ببینند این موضوع را منعکس و بررسی می کنیم.
رییس شورای شهرستان در پایان تصریح کرد: طبق اعلام نظر قبلی وزارت رفاه و اطلاعات، رحیمی را بازنشسته اعلام نکردند حال اگر دلیل دیگری دارند اعلام کنند.

* یکی از کارگران نیز بیان داشت: اگر مدیرعامل با بالادستی ها بود به حرف کارگران توجه نمیکردند و او را ابقا می کردند اما اکنون یک نفر پیدا شده که میخواهد حق کارگران را بگیرد سنگ اندازی می کنند .
دیگری گفت : اگر قانون است چگونه مدیرعامل چادرملو که بازنشسته است برکنار نمی شود ؟

پ.ن : علی رغم اطلاع قبلی در خصوص برنامه امروز در حمایت از مدیرعامل، جای برخی از مسوولین اصلی شهرستان به شدت خالی بود! برخی نیز حضور داشتند اما با سکوت خود نشان دادند بود و نبودشان فرقی ندارد !

الناز خالقدادی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *