به اصرار فرزندم برای برف بازی به کوشک می رفتیم که در #منطقه_بیشه_در خشکمان زد، آه از نهادمان بلند شد و همه جا جلوی چشمانمان تیره و تار گشت، #کوهبران و تخریب کنندگان محیط بکر منطقه بیشه در بافق که قبلا بارها در خصوص لغو مجوز بهره برداریشان به مسئولان هشدار داده بودیم به کوه زیبای کنار جاده نیز رحم نکرده اند که همان می توانست بخشهای زیادی از این منطقه بکر که در گذشته جهت تفریح مردم نیز استفاده می شده و اکنون به گورستانی از سنگهایی که با سلاخی کوههای زیبای منطقه و دست برد به زیستگاه حیات وحش بافق شکلی نازیبا به خود گرفته، تبدیل شده را پشت خود از دید هر بیننده ای مخفی نگه دارد.
آن کوه که بخشی از #هویت ماست می توانست از درد و رنج ما کمی بکاهد ولی اکنون که همان نیز بر اثر بی خیالی به دام کوهبران افتاده تا با ذره ذره اش اسکناس روی اسکناس گذارند، ما باید از این زدن چوب تاراج به منابع و محیط زیست بافق در سایه سکوت مسئولان محلی به کجا پناه ببریم؟! آیا گوش شنوایی هست؟ مسئولان غیر بومی محیط زیست و منابع طبیعی بافق چه می کنند؟
قبلا بارها گفتیم که بیشه در را لااقل بگذارید برای بافقیها باشد و رهایش کنید، همانجایی که به قدری با صفا بود که در سالهای نه چندان دور بر اثر وجود کوههای زیبا، رودخانه جاری و طبیعتی بکر، مامنی برای استراحت مسافران و بافقیها باشد تا اصلا نیازی به ساخت پارک جعلی بیشه در و در مکانی دیگر پیدا نکنیم.
عضو شورای سردبیری عصر بافق

  1. فتاحی

    اقای فرماندار بافق دولت چه اقدامی در جلوگیری از این کارهای خلاف محیط زیستی انجام داده؟نمی خاین در مدیریت اداره محیط زیست شهر تجدید نظر و خاطیان را به دیوان عدالت اداری معرفی کنین؟اگه شکواییه مردمی لازمه بفرمایین تا مردم اقدام کنن.

  2. ناشناس

    بسی دردناک و ازار دهتنده است که جلو چشمانت کوه های بسیار زیبا و جذاب را تخریب میکنند و طبیعت بافق را از بین میبرند و من هر موقع از این منطقه عبور میکنم و این منظره تخریب کوه ها را میبینم باعث ناراحتی شدید من میشود و هر با ارزو میکنم ای کاش می شد برای جلوگیری از تخریب طبیعت کاری میکردیم بهتر است مسولین کار موثری انجام دهند این خواسته اکثریت مردم است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *