- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

کوتاهی و ضعف مسئولان بافقی در واگذاری معادن کوشک و فسفات

سایت خبری تحلیلی #صبح_بافق به موضوع مهمی اشاره کرده است که در آن اوج محرومیت بافق، بی دردی اکثر مسئولان، #خام_فروشی بر خلاف اسناد بالادستی اقتصاد مقاومتی و … نمایان است و آن اینکه “بافق از اجاره ۲۰ ساله #معدن_کوشک چقدر سود برده است؟
۲۰ سالی است که معدن کوشک بافق را به علیمحمدی واگذار کرده اند و اکنون روزهای پایانی عمر این قرارداد سپری می شود، معدنی که سرشار از عناصر نادر می باشد و می تواند عواید خوبی برای شهرستان و مردم منطقه داشته باشد و اما چند سوال؛
– در این ۲۰ سال علیمحمدی در این معدن چند کارخانه جوار معدنی ایجاد کرده است؟
– در این ۲۰ سال افزایش حقوق کارگران و جذب نیرو چقدر بوده است؟
– آیا طرح طبقه بندی برای کارگران این مجموعه اجرا شده است یا اینکه نزدیک به تمدید قرارداد شده و قرار است این طرح را اجرا کنند؟
– آیا عوارض زیست محیطی این معدن به شهرستان پرداخت می شود؟
– آیا پرداخت عوارض به شهرستان شامل این معدن هم می شود؟
و سوالات فراوانی که از این دست می باشد و در آینده مطرح خواهد شد.
حال باید دید مسئولان شهرستان چه تدابیری اندیشیده اند تا حق و حقوق بافق و کارگران موجب اجحاف قرار نگیرد.”
ضمن تشکر از دست اندرکاران سایت وزین صبح بافق ولی هر چه اتفاق افتاده و هر آنچه اتفاق نیافتاده همگی برمی گردد به ما و مسئولان ما، آیا این شرایطی که شما سوال کرده اید از طرف مسئولان شهرستان پیگیری شده تا در قرارداد واگذاری لحاظ شود؟ اگر نشده که این امر به خود ما و ضعف مسئولان ما بر می گردد و اگر هم در قرارداد واگذاری این موارد دیده شده و اجرا نشده باز هم برمی گردد به ضعف ما و مسئولان ما در نظارت و پیگیری اجرای بندهای قرارداد، مگر غیر از این است؟ اکنون که ۲۰ سال گذشته و شهرستان بافق ضمن از دست دادن منابع خود به هیچ منفعتی نرسیده باید الحاقیه ای از طرف مسئولان شهرستان تعریف و به سازمان واگذار کننده تحمیل شود تا در قرارداد لحاظ گردد و پس از واگذاری و لحاظ کردن خواست شهرستان نظارت شدید از طرف مردم، مسئولان و رسانه ها برای اجرای مفاد قرارداد صورت گیرد.
ناگفته نماند که در واگذاری ۲۰ ساله معدن فسفات نیز مسئولان شهرستان تاکنون کوتاهی کرده اند که اگر کوتاهی نکرده بودند کارخانه اسید فسفریک که قرار بوده توسط بهره بردار احداث شود هر روز به بهانه ای به تعویق نمی افتاد.
صبح بافقیهای عزیز به شما تبریک می گوییم ولی پیگیری به تداوم و سماجت نیاز دارد وگرنه معدن کوشک ۲۰ سال دیگر هم بدون یک ریال سرمایه گذاری و یک ریال پرداخت هرگونه عوارض واگذار شده و بعد از گذشت دوره ۲۰ ساله واگذاری معدن فسفات نیز باید ذره بین برداشته و به دنبال کارخانه اسید فسفریک بگردیم.
شورای سردبیری عصر بافق