- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

خصوصی سازی خوب یا بد؟! / تاریخ این روزهای بافق به مراتب برای آیندگان وحشتناک تر است

هنوز #دروغ می گوییم؟ تا چه زمانی می توانیم #دروغ بگوییم؟ آنقدر #دروغ گفته ایم و آن #دروغها آنقدر بزرگ بوده که مردم که هیچ، خودمان هم کم کم باورمان شده است، اینجا اوضاعی تهوع آور است، مطابق با منویات #مقام_معظم_رهبری در زمینه #اقتصاد، فقط تا شعار #اقتصاد_مقاومتی حرکت می کنیم و بعد از دادن شعارهای دهن پرکن دقیقا متر و گونیا می گذاریم و ۱۸۰ درجه (نه یک درجه کمتر و نه یک درجه بیشتر) برعکس عمل می کنیم، از نظر ما #خصوصی_سازی فارغ از نحوه آن خوب است فقط در جهت منافع ما ولو همراه با انواع و اقسام #تخلفات_گسترده باشد، دولت که حال سرمایه گذاری ندارد، کسی هم حال پیگیری تخلفات را ندارد، #اقتصاد_مقاومتی یعنی اینکه همراهی کنیم و تنها طرح با صرفه اقتصادی فولاد استانی کشور را به بخش خصوصی که توان اجرا نیز نداشته باشد واگذار کرده و تعهدات بعدی دولت و بهره بردار را نیز لابلای انواع اقسام رانتها و بده بستانهای کثیف پنهان کنیم و حتی با تغییر برنامه توسعه فولاد کشور افق ۱۴۰۴ و مطابق با منافع #مافیای_فولاد، هشت طرح فولادی را به هفت طرح تغییر داده و تنها طرح اقتصادی فولاد استانی کشور را به تعطیلی بکشانیم.
انگار که به تعطیلی کشیدن طرحهای اقتصادی که اشتغال زیادی ایجاد می کند یکی از بندهای اصلی اسناد بالادستی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است!! منافع مردم، کشور و نظام اصلا برایمان مهم نیست چون پاسخگو نیستیم، چون شرایط جامعه را درک نکرده و نمی کنیم، شرایط حساس کشور برایمان مهم نیست، احتمالا دو تابعیتی و … هستیم و کک دلمان نیز نمی گزد، چرا که اکثر مسئولان استانی با کمال میل و برای حفظ صندلی با ما همراهی می کنند و برخی مقامات محلی نیز برایمان سر و دست می شکنند.
در حالیکه تنها راه احداث طرحهای جوار معدنی برای ما خصوصی سازی بوده است که در #اينفوگرافي_ايميدرو، هدفگذاری این سازمان در ۴ سال بعد از آن ادعا، در بهره برداری از ۲۷ طرح استانی در سال آتی اعلام می شود، #ایمیدرو (دولت) همان سازمانی است که در تمام ۸ طرح فولاد استانی کشور سهام دارد به جز طرح #فولاد_بافق، انگار منطقه بافق میخ ضد سرمایه گذاری دارد، ایمیدرو (دولت) همان سازمانی است که نماینده غیر بومی اش در بافق چوب حراج به تمام معادن بافق زده تا خوراک طرحهای دیگر مناطق را تامین کند، انگار همان یکی دو کارخانه جوار معدنی بافق قرار است با باد هوا کنسانتره و گندله و فولاد تولید کند و دریغ از تعریف و یا افتتاح یکی از این ۲۷ طرح معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۳ میلیارد دلاری که مطابق با قول آن سازمان دولتی قرار است طی سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
طبق برنامه زمانبندی ایمیدرو (دولت)، ۲۷ طرح معدن و صنایع معدنی در ۱۲ استان طی سال ۹۸ به بهره برداری می رسد، انگار که اگر اسمی از بافق بیاید قرار است آن سازمان کن فیکون شود، میزان سرمایه گذاری در این طرح ها ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری و با اشتغالزایی ۷۲ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم است و این در صورتی است که مدیر غیر بومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و نماینده ایمیدرو (دولت) در بافق ضمن اینکه طرح #فولاد_آهن_اسفنجی آن مجتمع که در دوره مدیرعامل بومی سابق کلید خورده بود را مسکوت گذاشته و احداث کارخانه جوار معدنی فسفات (معدنی که بر اساس قحط الرجال در بافق ایشان به عنوان نماینده کارفرما و دستگاه نظارت در آنجا نیز حضور دارند) نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد در دیدار با امام جمعه بافق به پیشرفت ۲۰ درصدی جاده بافق-چاه گز که جاده تردد پرسنل همان مجتمع به یکی از معادن زیرمجموعه هست اشاره کرده و از شروع عملیات لایه تثبیت این محور از اوایل اسفند سال جاری خبر می دهد!!! اکنون ما باید از شادی این طرح عظیم ملی یقه چاک کنیم و سر به بیابان بگذاریم؟!
آیا این مدیر غیر بومی در جلسه از طرف نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرستان که همواره حافظ منافع بافق و منطقه بوده به جهت کم کاری در جذب پروژه های جوار معدنی سازمان متبوع خود، مسکوت گذاشتن طرح فولاد آهن اسفنجی آن مجتمع و عدم پیشرفت قابل ملاحظه کارخانه جوار معدنی فسفات توبیخ شده است؟! گزارش تکمیل جاده ای که از طریق آن منابع بافق به بیرون خام فروشی می شود چه معنایی می تواند داشته باشد؟ میزان سهم ما با دارا بودن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق که بیش از نیم قرن در حال تامین خوراک فولاد کشور است و مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران که در این تامین خوراک به کمک سنگ آهن آمده و قرار است به سرعت و با هم بهشت معادن ایران را به جهنم گودالهای تخریب کننده محیط زیست تبدیل کنند چقدر است؟!
شورای سردبیری عصر بافق