همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با مشارکت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی , عملیات بهسازی و مرمت و استحکام بخشی مسجد جامع قدیم بافق به پایان رسید .
به گزارش عصر بافق؛ رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق گفت : عملیات مرمت که از اواخر ابانماه سال جاری با همت فرماندار شهرستان بافق و نظر مساعد مدیر کل میراث اغاز شده بود صبح روز پنچ شنبه به پایان رسید .
لیلی رنجبر افزود: این عملیات شامل مرمت کامل پشت بام مسجد و اجرای مجدد اندود کاهگل در قسمت های فرسوده پشت بام , اجر فرش قسمت هایی از بنا که نیاز به استحکام بخشی داشتند و همچنین ساماندهی و کاه گل ورودی پله های پشت بام و نماسازی رواق ها همراه با زیربندی و استحکام بخشی و دفع اسیب های ناشی از رطوبت به بنای تاریخی می باشد .

وی بیان داشت : مسجد جامع بافق که قدمت آن به قرن پنچم هجری برمیگردد , در دو قسمت تابستانه و زمستانه طراحی شده است با بادگیر های بزرگ به سبک مسجد جامع کبیر یزد با پایه های محکم , قبل از ورود به صحن اصلی مسجد , حیاطی مشجر قرار دارد که معروف به مدرسه علمیه می باشد و دارای درختانی از خرما در وسط و حجره ها و کلاس ها و کتابخانه در پیرامون ان می باشد همچنین این بنا به شماره 1828 در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.

رییس میراث فرهنگی در پایان افزود : این بنا با تاکید و پیگیری امام جمعه و همکاری فرمانداربافق مرمت و بهسازی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *