به گزارش عصر بافق ؛ محمد زاده رحمانی، فرماندار شهرستان بافق ظهر روز پنجشنبه ۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ۷۱ پروژه با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان در شهرستان بافق افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین اقدام در این دهه تکمیل شدن بزرگراه یزد- بافق است و همچنین بخشی از محور بافق به سمت خرانق با نصب علائم زیر عبور و مرور می رود گفت: پس از آن باند دوم بافق بهاباد کلنگ زنی خواهد شد.
زاده رحمانی بیان کرد: ساختمان امدادی شرکت گاز استان در مرکز شهرستان بهره برداری خواهد رسید و گاز رسانی به دهستان کوشک کلنگ زنی و آغاز می شود که با انجام شدن این کار شهرستان بافق به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: مهاجرت کارگران و خانواده های آنان که فاقد مهارت و تحصیلات دانشگاهی و هم یک سری آسیب ها و مشکلات فرهنگی را به شهرستان بافق می آورند، یک چالش برای شهرستان است.
فرماندار بافق گفت: سند چشم انداز شهرستان مطالعه شده و طبق سند ۱۷ اولویت را برای شهرستان در نظر گرفته ایم و اولویت اصلی در جهت ایجاد و توسعه صنایع معدنی خواهد بود.
زاده رحمانی توسعه و ایجاد واحدهای جوار ریلی، توسعه گردشگری، صنایع جانبی و تبدیلی در بحث کشاورزی را از اولویت های دیگر برشمرد و با بیان اینکه خاستگاه یوزپلنگ آسیایی، این شهرستان را جزء شهرهای گردشگر پذیر کرده گفت: اکنون شهرستان محل زاد و ولد یوزپلنگ است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان رویکرد صنعتی و معدنی فعال است از بخش کشاورزی غافل نخواهد شد و در این جهت اقدام به جنگل های دست کاشت نموده ایم و همچنین ایجاد باغ های پسته ونخل در حسن آباد، باقرآباد و صادق آباد باعث شده هوای بافق که قبلا یکی از گرمترین شهرهای کشور بود، لطیف شود و تا حدود زیادی جلوی هجوم ریزگرد ها و طوفان های شدید را گرفته است.
زاده رحمانی افزود: در زمینه بوم گردی و اقامتی ساخت هتل های مجهز و ۳ ستاره و ۴ ستاره ایجاد شده است و به استکام بخشی، مرمت و احیای دوباره بافت های تاریخی پرداخته ایم و علی الخصوص محور حوض باز و میدان خان پرداخته ایم.
وی گفت: تاسیس موزه آهن و سنگ یکی دیگر از کارهای انجام شده برای پیشرفت در زمینه گردشگری است و ان‌شاءالله موزه و گنجینه مردم شناسی خیلی قوی را در شهرستان خواهیم داشت.
فرماندار بافق گفت: پارک آبشار یکی دیگر از جاذبه هایی است که بسیار زیبا و بدون محدودیت آب و اراضی است و علاوه بر موارد بیان شده شهرستان قطب گردشگری مذهبی به جهت وجود بارگاه امامزاده عبدالله با گنبد گرد فیروزه ای است و علاقمندان و زایران خاص خود را دارد و مردم بافق احترام خاصی به ایشان دارند.
وی بیان کرد: پیشرفت گردشگری در شهرستان سبب شده که زوج هلندی شهرستان را به عنوان سفر ماه عسل خود انتخاب کنند و مدتی در شهرستان اقامت داشته باشند.
زاده رحمانی گفت: تا قبل از دهه ۸۰ فروش خام و مواد اولیه کارخانه ها در شهرستان صورت می گرفته ولی در حال حاضر به سمت صنایع جوار معدنی حرکت کرده است.

منبع: ایکنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *