رییس شورای شهر بافق : در سال های گذشته منابع معدنی و آبی بافق به ناحق از شهرستان جدا شده و اکنون هم معادن بصورت غیر قانونی به ایمیدرو واگذار شده است !

به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ حسن محمدی رییس شورای شهر بافق در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار و امام جمعه یزد و مسوولان محلی برگزار شد در ابتدای سخنان خود گفت :انشاالله استاندار بومی حق و حقوقی که از شهرستان ضایع شده را برگرداند.
وی افزود : در سال های گذشته بر اساس قوانینی که مسوولین وقت تراشیدند که درواقع عمل به قانون هم نبوده  حق بافق تضعیف شده و مناطق معدنی و آبی از شهرستان بافق جدا شده و این امر باعث شده که ۸۰ درصد مردم بافق که بصورت مستقیم و غیرمستقیم از سنگ آهن ارتزاق میکنند الان نگران خوراک باشند آن بخش جدا شده می توانسته تامین کننده خوراک باشد.
رییس شورای شهر بافق ادامه داد : همچنین بخشی از معادن را به صورت یک صورت جلسه ای که احتمال  تقلب در آن وجود دارد  به شرکت ایمیدرو واگذار کردند و تامین خوراک سنگ آهن تا یکی دو سال دیگر تنها کافی است و پس از آن جوابگو نیست.
محمدی بیان داشت : اگر قرار است مردم در این شهر بمانند و ادامه حیاتی است باید خوراک سنگ آهن تامین شود .
وی با بیان اینکه معادن به صورت غیرقانونی به ایمیدرو واگذار شده و اکنون ایمیدرو دارد واگذار میکند ! تصریح کرد : این ها متعلق به شرکت سنگ آهن مرکزی و تحت نظارت سنگ آهن بوده و قانون معادن  هم اعلام می کند جایی که صنایع وجود دارد اول به آن صنایع واگذار شود در اینجا هم حق بافق تضعیف شده است.
رییس شورای شهر بافق گفت :بافق از نظر موقعیت جغرافیایی با توجه به آلودگی هوا و تشعشعاتی از معدن ساطع می شود و اکثر مردم بخاطر این آلودگی رنج میبرند  دیگر حقشان نیست که معادنش را بگیرند .

محمدی تصریح کرد : ما از شما استاندار و امام جمعه یزد خواهش میکنیم که حقوق از دست رفته بافق را به آن بازگردانید !!!

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : معادن ۱۵ میلیارد بدهی دارند که هنوز ۲ درصد عمران و آبادانی را پرداخت نکردند .
رییس شورای شهر بیان داشت : در خصوص پروانه های ساخت و ساز  مردم نارضایتی خود را از شهرداری اعلام می کنند در صورتی که هزینه زیاد مربوط به حاشیه های پروانه ساختمانی است و شهرداری تقصیری ندارد در مورد نظام مهندسی تحقیق کنید چرا که مردم هزینه مهندس ناظر را پرداخت می کنند اما نظارت نمی شود.
محمدی افزود : درآمد امسال شهرداری از قبل این پرونده ها ۱۲۰ میلیون تومان بود و یک میلیارد تومان حق نظام مهندسی بوده که مردم پرداخت کردند در حالی که نظام مهندسی هیچ کاری انجام نمی دهد !
وی در پایان خاطر نشان کرد : سهم صنعت شهرستان از استان چیزی حدود ۲ الی ۲ ونیم درصد است که مایه تاسف است و این موضوع بخاطر این است که زیرساخت های لازم در بافق وجود ندارد اگر صلاح می دانید منطقه ای از بافق را به عنوان منطقه محروم اعلام کنید زیرا دولت یک سری تسهیلات برای مناطق محروم گذاشته که سبب تشویق سرمایه گذران برای سرمایه گذاری در بافق می شود.

خالقدادی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *