- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

حاشیه ای بر یک بازدید

امروز صبح با همراهی فرماندارمحترم از مجموعه پردیس هنر بازدید کردیم البته من چندین بار دیگر هم برای بازدید رفته بودم ودر جریان کار بودم.
مجموعه پردیس هنر واقع در بلوار کشاورز توسط یک هنرمند عاشق به تئاتر ونمایش ویک فرهنگی دلسوز که دل در گرو پیشرفت شهر ودیارش دارد باهزینه شخصی آخرین مراحل ساخت را سپری می کندو ان شاءالله در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
سید کاظم عباس زاده پیشکسوت تئاتر بافق با این اقدام فرهنگی کاری کرده کارستان. آن هم در شهری که بیشتر مردمانش به مسجد سازی علاقه دارند تا ساخت بناهای فرهنگی و آموزشی حتی اگر تعداد مساجد از نمازگزاران آن بیشتر باشد.
بدون شک وی اولین نفری خواهد بود که برای هنر وفرهنگ در شهرستان بافق که متاسفانه در این سالیان مورد بی مهری فراوان قرار گرفته چراغ راهی افروخته است تا دیگران با تاسی وتبعیت از وی یاد بگیرند که فرهنگ وهنر نیاز اصلی جامعه امروز است و مردمانی که قدر هنر و هنرمند ندانند آن هم در این زمانه عسرت واندوه وبرای هنر وفرهنگ هزینه نکنند محکوم به واپس گرایی فکری خواهند بود.
بدون اغماض بگویم هر چند که اهل فن می دانند هنر وفرهنگ هیچ وقت جزو اولویت دولت ها نبوده است و کمترین بودجه ها متعلق به حوزه فرهنگ وهنر است .
هر چقدر که من ودیگرانی مثل من تلاش کنند وفریاد بزنند صدایمان به جایی نخواهد رسید ودلیل آن را همگان می دانید.
مردم خود باید آستین های همت را بالا بزنند و در زمینه هنر سرمایه گذاری کنند و با این چنین اقداماتی هنر را شکوفا کنند
امید وارم این اقدامات فرهنگی سرآغاز تحولی در عرصه هنر وفرهنگ این مرز وبوم گردد و دید و نگرش هنری در شهر زنده تر وپویا تر از گذشته گردد.مردم و مسئولان باید قدر هنرمندان را بدانند تا شاهد رشد روز افزون هنر و فرهنگ دراین سرزمین باشیم.باید از هنرمندان آن گونه که شایسته است در زمان حیاتشان قدردانی شود و مورد حمایت قرار گیرند تا در زمان نبودنشان افسوس نخوریم