هاشم تفکری ملقب به هاشم بافقی تهیه کننده و کارگردان  موفق بافقی است که برنامه پرمخاطب” از لاک جیغ تا خدا “را در کارنامه هنری خود دارد.

بهانه این مصاحبه دیدار وی با رهبر معظم بود اما تفکری از پشت پرده هدفش از شرکت در شورای شهر گفت و قول داد در دیدار بعدی با رهبر مشکلات شهرش ، بافق را فراموش نکند !

-لطفاًخودتان را معرفی کنید؟
هاشم تفکری بافقی متولد ۴ اسفند ۶۷ دارای لیسانس ادبیات نمایشی و تئاتر از دانشگاه سوره تهران .

-آثار خود را نام ببرید ؟
از ۱۸ سالگی وارد تلویزیون شدم و مستندهای از لاک جیغ تا خدا ، کدبانو،دورهمی افق ،یک روز خاص، دعوت بدون کارت ، گردونه و… را ساخته ام همچنین نویسنده کتاب نمایشنامه “تیله بازها ” هستم.

– استقبال از برنامه لاک جیغ تا خدا چگونه بود ؟
برنامه لاک جیغ تا خدا تنها برنامه ترکیبی است که در شبکه ای تولید و در شبکه های دیگه بازپخش شد این برنامه در شبکه دو تولید و در شبکه های مختلف جام جم ، امید، قرآن و… همچنین در ۲۰ شبکه استانی بازپخش شده است و به زبان های آذری، ترکی و عربی نیز دوبله و در شبکه های برون مرزی پخش شده است .
برخلاف سایر مستندات ترکیبی که فراتر از ۱۰۰ قسمت نمی رود این برنامه حدود ۴۵۰ قسمت پخش شده و ۴ سال است که پرمخاطب‌ ترین برنامه ترکیبی شناخته شده است .

در ساخت برنامه لاک جیغ تا خدا چه کسانی از بافق با شما همکاری داشتند ؟
علیرضا زارع، مریم تفکری، زهرا خواجه بافقی و…

-اکنون مشغول چه کاری هستید ؟
در سریال ” سلام آقای مدیر ” به کارگردانی آقای علیرضا توانا در کنار داریوش فرهنگ ، کاظم بلوچی و… بازی میکنم که برای شبکه دو در حال تولید است و احتمالا سال آینده پخش می شود.

– در خصوص دیدار با رهبر معظم و علت حضورتان توضیح دهید ؟
از بیت رهبری تماس گرفتند و در مورد بحث حجاب و عفاف جلسه گذاشتند ایشان حمایت کردند و به من گفتند در بحث حجاب و عفاف قدرتمندتر ادامه بدهید.
همچنین مقرر شد بچه های لاک جیغ تا خدا با رهبر دیداری داشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای از من خواستند یک مستند فاخر از دوره رضاخان و اتفاقاتش را بسازم صحبت هایی شد و قرار مدارهایی گذاشته شد که نمی توانم مطرح کنم .

– آیا حاضرید در دیدار بعدی با رهبرمعظم در خصوص مشکلات اساسی شهر بافق صحبت کنید ؟
در جلسات با رهبر معظم انقلاب ، خیلی حاشیه پردازی نمی شود اما پس از پایان جلسه ایشان می مانند و سریع جلسه را تمام نمی کند و نظرات را از طریق پسرشان و رئیس دفترشان پیگیری میکنند.
من هر مشکلی که قابل مطرح شدن باشد مطرح میکنم و نامه ها و مدارک را به دست ایشان می رسانم و این کوچکترین کاری است که من می توانم برای شهرم انجام بدهم، هرکاری انجام می دهم تا شهرم سربلند شود.

– هدف شما از شرکت در انتخابات شورای شهر بافق چه بود ؟
من اساسا نمی خواستم در شورای شهر بافق باشم قرار بود تبلیغات نکنم و فقط موج سواری کنم اگر هم این وسط رای می آوردم بسته به آن عضو علی البدل در نهایت انصراف بدهم و قرار نبود در بافق بمانم .
یک موج عدالت خواهی در بافق شکل گرفته بود و از آن طرف سرکوب شد بچه ها دنبال فرصتی بودند تا حرف ها زده شود ؛ و این فرصت یک هفته تبلیغات شورای شهر پیش آمد چرا که به عنوان فرد عادی نمیتوانستیم پشت پرده ها و بودجه شهرداری و… را بیان کنیم اما این انتخابات شورا فرصتی  پیش آمد که مردم را آگاه کنیم و می خواستیم از طریق این فرصت یک هفته ای استفاده کنیم و آدمهایی را به شورا بفرستیم که بحث زمین ها و معادن بافق را پیگیری کنند و در یک هفته تمام تلاشم را کردم و بودجه شهرداری ، ایده ها و… را منتشر کردم .
با اینکه تبلیغات شهری نکردم و خیلی ها نمی دانستند کاندید هستند سه هزار رأی آوردم .
این نشان دهنده یک بدنه اجتماعی قدرتمند بود و با اینکه ترکیب شورا را اصلا خوب نمیدونم اما در همان یک هفته کاری کردیم که دیگر در بافق خیال هیچ مسئولی از میزش راحت نباشد و از طرفی عده ای را سازماندهی کردیم تا صدای مردم باشند و در انتخابات های بعدی صدای بلندگوهای عدالت خواه بلند تر خواهد بود و دیگر با خاله زنک بازی نمیشود رای جمع کرد!
تنها می خواستم در یک هفته حرف های خود را بزنم هدفم این بود که مردم بدانند در چه گنجی زندگی میکنند و چقدر باید اوضاعشان خوب باشد و همیشه ناراحتم از کلاه گشادی که در استان به سرشان گذاشته شده است پشت پرده این شورا این بود .

– نظر شما نسبت به بافق چیست و شنیده شده پسوند بافقی فامیلی خود را حذف کرده اید صحت دارد ؟
پدر و مادر من بافقی هستند و هر بافقی،  بافق را دوست دارد من هم علاقه شدیدی به شهرم دارم یک جور حس ناموسی به بافق دارم .
خیلی ها مرا نه به اسم هاشم تفکری بلکه به اسم هاشم بافقی می‌شناسند و من هرگز پسوند بافقی خود را حذف نکرده ام و نخواهم کرد !

– برنامه‌ شما برای آینده چیست ؟
غیر از ساخت برنامه تلوزیونی ، قرار است در حوزه داستانی فعالیت کنم و طی دو الی سه سال آینده به عنوان سریال ساز وارد تلویزیون بشوم .

–  و حرف پایانی برای مردم ؟
بافق یک شهر رو به پیشرفت هست که مردم باید از آن مراقبت کنند تا روز به روز بهتر شود و مسئولین باید بدانند که مردم آگاه هستند ، اصحاب رسانه باید آزادانه بنویسند و به مردم آگاهی بخشند و نتیجه این امر مثبت خواهد بود و شهر پیشرفت می کند و مسوولین نیز متوجه می شوند باید به فکر پیشرفت شهر باشند نه پیشرفت شخصی خود!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *