رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت:بذر گونه‌های مثمر و گیاهان داروئی از جمله قیچ، اشترک، انغوزه و درمنه در ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت شیطور و دولت آباد کشت شد.

به گزارش عصر بافق ، به مناسبت روز ملی جنگلانه ، طرح ملی و خودجوش مردمی جنگلانه با هدف ترمیم، احیا، افزایشپوشش گیاهی و تنوع زیستی در مناطق جنگلی و مرتعی دشت شیطور و دولت آباد شهرستان بافق اجرا شد.

کمال کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: برای احیای پوشش گیاهی از دست رفته ، بذر گونه‌های مثمر و گیاهان داروئی از جمله قیچ، اشترک، انغوزه و درمنه در ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت شیطور و دولت آباد با همت جمعی از مسئولان و طبیعت دوستان کشت شد.

وی اجرای این طرح را سبب تقویت و انسجام نیرو‌های محلی با یکدیگر و سازمان‌های دولتی بیان کرد و افزود: افزایش پوشش گیاهی سبب کاهش فرسایش خاک و حفاظت از آب و خاک می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق همچنین از اجرای این طرح در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح طی دو سال آینده در سطح ۵۰هزار هکتار از مراتع شهرستان بافق انجام می‌شود.

داوود پورامینی بخشدار مرکزی بافق گفت: حدود ۱۰ دامدار از این دشت در حال تامین ارتزاق هستند و با تائید اداره منابع طبیعی دربعضی از مواقع سال نیز در اختیار بعضی از دامداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح با دو هدف حفظ منابع طبیعی و حمایت از دامداران منطقه انجام می‌شود تصریح کرد: با اقدامات در حال انجام سعی داریم باتوجه به پوشش گیاهی این منطقه و کاهش بارندگی وضع موجود را حفظ کنیم.

ذولفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به مشارکت اداره زندان‌های استان با اداره منابع طبیعی ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ی مابین اداره کل زندان‌ها و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق سعی شده اشتغال در این حوزه تعریف و با ادارات و نهاد‌های خصوصی در این حوزه وارد عمل شده و اقدامات خوبی در به کارگیری زندانیان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بافق ۲۵ نفر از مددجویان طرف قرار داد بنیاد تعاون با اداره کل منابع طبیعی و شهرستان در حال انجام وظیفه هستند گفت: در سال گذشته این کار انجام شد و در آینده نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که هدف از این اقدام استفاده از توان و استعداد این مددجویان است.

خبر:رجبی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *