مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشورگفت: تاکنون ۱۰ هزار تن از تجهیزات و ملزومات سایت گندله سه چاهون بافق در محل‌های مورد نظر نصب و جاسازی شده است.

به گزارش عصر بافق ؛ محمد جواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی سایت گندله سه چاهون بافق خبرداد و گفت: ۱۰ هزار تن از تجهیزات و ملزومات گندله سه چاهون در محل‌های مورد نظر نصب و جاسازی شده و تا پایان سال نیز ۵ هزار تن باقیمانده با تلاش و پیگیری کارگران و پیمانکاران گندله نصب و تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهیانه ٨٠٠ تن تجهیزات نصب می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود برای ماه‌های آینده این رقم به هزار تن برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیان کرد: در پایان سه ماهه دوم سال ۹۸ این آمادگی وجود دارد کهگندله سه چاهون بصورت آزمایشی راه اندازی و شروع به کار کند.

عسکری با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات و ملزومات خریداری شده برای گندله سه چاهون به گمرک تحویل داده شده یا در حال ترخیص از مبادی ورودی کشور است، تصریح کرد:تلاش می‌شود تا بارگیری و حمل درصد کمی از تجهیزات باقی مانده در کمترین زمان تا پایان سال انجام گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ به میزان یک و نیم تا ۲ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در مجموعه سه چاهون به گندله تبدیل خواهد شد که با این طرح ضمن افزایش ارزش افزوده مناسب به سنگ آهن نیرو‌های جوان و جویای کار نیز جذب این صنعت می‌شوند.

گفتنی است؛ گندله از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می‌شود که این ماده معدنی بعنوان محصول نهایی فرآیندگندله سازی و ماده اولیه برای فرآیند‌های تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش‌های متعدد احیای مستقیم کاربرد دارد.

کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق، کارخانه‌ای که در کنار چغارت، قدیمی‌ترین معدن سنگ آهن کشور در حال احداث است.

منبع=باشگاہ خبرنگاران جوان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *