- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

ویژه برنامه های شب یلدا در بافق

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بافق برنامه های شب یلدا و جشنواره های پیش رو جهت برگزاری این شب باستانی شاد داشت این شب را اعلام کرد.
به گزارش عصر بافق؛ لیلی رنجبر گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و جهت افزایش نشاط اجتماعی در بین خانواده های عزیز و همشهریان جشنواره شب یلدا در مجموعه های گردشگری در شهر بافق و روستاها برگزار خواهد شد .
وی بیان داشت : در روستای کوشک و در سالن چند منظوره این روستا با همت شورای اسلامی و دهیاری کوشک برنامه های متنوع شامل قصه گویی ، وحشی خوانی و اجرای مسابقات خانوادگی در شب پنج شنبه شب در این روستا برگزار می شود.
رییس میراث فرهنگی بافق تصریح کرد: در بوم گردی های شهرستان نیز برنامه سفره های یلدایی و جشن شب یلدا بدین ترتیب میباشد :
در روستای هدف گردشگری شادکام بوم گردی سرای بهشت و بوم گردی سید و بوم گردی باغ دلگشا در روستای رضائیه با ارائه غذاهای سنتی ، دمنوش و برنامه های شاد شامل حافظ خوانی و قصه گویی پذیرای گردشگران و شهروندان خواهند بود .
رنجبر ادامه داد : در روستای هدف گردشگری باجگان نیز در مجموعه بوم گردی خانه سنگی در شب جمعه و شب یلدا نیز با ارائه سفره یلدا و برگزاری جشن شب یلدا این جشن بزرگ خانوادگی ایرانی نسبت به سال های گذشته متفاوت برگزار خواهد شد .
وی افزود : در شهر بافق نیز در عصر روز جمعه در کمپ توریستی شن و شادن برنامه ویژه شب یلدا با اجرای هنرمندان بافقی و برنامه های شاد برگزار خواهد شد .
گفتنی است؛ که با توجه همت مدریت اکثر مدارس ابتدایی و راهنمایی و مراکز پیش دبستانی معرفی شب یلدا و آیین های یلدایی به عنوان یک جشن خانوادگی و پر اهمیت ایرانی در طی هفته جاری صورت گرفته است.