ما سعی می کنیم #تغییر کنیم، سنگ نیستیم تا غیر قابل نفوذ باشیم و حتما از اطرافمان تاثیر گرفتیم و باز نیز خواهیم گرفت، ولی آیا مردم و مسئولان نیز حداقل این سعی را خواهند کرد؟ آیا مردم به این سمت حرکت خواهند کرد که #رسانه به تنهایی و بدون پشتوانه، همراهی و دلگرمی آنها در طول مسیر هیچ است و کاری از دستش ساخته نیست؟ آیا مشکلات یک رسانه را در رویارویی با مسئولانی که از تیغ تیز انتقاد ما مصون نبوده اند درک خواهند کرد؟ آیا کمکهایی که از دست آنها ساخته است تا ما با دلگرمی بیشتر و پشتوانه ای قویتر حرکت کنیم از ما دریغ نخواهند کرد؟ <br>
در این راه خطیر با مسئولانی که با رسانه ناآشنا و بیگانه هستند چه کنیم؟ آیا مسئولان کمی به سمت درک دغدغه های ما و رسانه ها در ارتباطها و مطالبات مردم از ما و آنها حرکت خواهند کرد؟ مدیرانی که می خواهند همه چیز وفق مراد آنها باشد بدون اینکه توضیحی به مردم بدهند، جهت احترام به خواست و مطالبات به حق مردم جوابیه ای صادر کنند، رسانه را فقط در اشاعه کارهای انجام گرفته خود، تعریف و تمجیدهای صد من یک غاز محدود می دانند را کجای دلمان بگذاریم؟
مردم هر اجتماع به همراه مدیران و مسئولان همان اجتماع در کنار نقاط قوتی که دارند قطعا نقاط ضعفی نیز دارند که شاید به دید خودشان نیاید و این امر در مسئولان به خاطر وجود برخی نارسانه ها، اطرافیان متملق و چاپلوس پر رنگتر است و ما باید به عنوان یک رسانه مستقل همه اینها را کنار هم ببینیم، همیشه سعی کردیم خاکستری باشیم تا دید صفر و صدی بر ما و رسانه مان مستولی نگردد، همانطور که مردم یک اجتماع هرگز در جایگاه کمال مطلق قرار نمی گیرند که اگر قرار داشتند و یا قرار می گرفتند شهرشان و محل سکونتشان دیگر نیازی به وجود رسانه و ایراد انتقاد نداشت بلکه #مدینه_فاضله بود، همانطور هم هیچ مسئولی در عملکردش در جایگاه کمال مطلق نیست، در این میان با برخی رسانه نماها که با رفتار اشتباه و گاهی منفعل، سلیقه ای و یا با دید حزبی، گروهی و حتی برخی مواقع فردی و منفعت طلبانه کار را برای رسانه های مستقل و آزاد دشوار می کنند نیز تکلیفمان معلوم نیست.
علی ایحال در میان این کنشها و واکنشها، کش و قوسها، خوشحالی و ناراحتیها و درگیریها، در صورتی می توان به مکانی نسبتا امن و مناسب رسید که سه ضلع مثلث مردم، رسانه و مسئولان برای حیات مسالمت آمیز کنار هم، اصطکاک کمتر و دستیابی راحت تر و سریعتر به توسعه شهر که انشالله هدف اصلی هر کدام از اضلاع این مثلث است به درک متقابل سه جانبه با هم برسند در غیر این صورت و با نگاه مثبت به اینکه هدف همه یکی است و آن نیز توسعه شهر و زندگی مسالمت آمیز مردم، رسانه و مسئولان در کنار هم است همواره به صورت آرامش یکدیگر چنگ زده و خراش وارد می کنند و هیچکدام از دست، زبان، قلم، خطابه، صحبت، تهدید، شکایت و تخریب دیگری در امان نخواهند بود.
شورای سردبیری عصر بافق

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *