محمد جواد عسکری با توجه به دستوری که از وزارت رفاه و تامین اجتماعی به مجموعه صندوق فولاد در خصوص شرکت سنگ آهن ابلاغ شده بود و نیز پیگیری هایی که مجموعه بازرسی کل کشور برای منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی و دیگر داشتند،تصریح کرد: بر این اساس رحیمی بافقی خود به خود شامل این بخشنامه بودند و ما به اجبار مجبور شدیم پایان ماموریت وی را اعلام کنیم، در غیر این صورت تخلفی بود برای خود فرد، شرکت سنگ آهن و مافوقی که حکم ایشان را داده است و این امر پیگرد کیفری و حقوقی داشت.

به گزارش عصربافق، شنیده ها و بدنبال آن انتشار خبرهایی در برخی سایت ها و فضای مجازی مبنی بر تغییر مدیریت در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق ما را بر آن داشت تا در خصوص صحت و سقم این موضوع با محمد جواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور و رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ آن مرکزی بافق گفتگویی داشته باشیم.

محمد جواد عسکری با تایید این خبر گفت: علی اکبر رحیمی بافقی فردی بومی و از دوستان ما است و از فروردین ماه سال جاری از طریق صندوق فولاد کشور پیگیر شدیم تا ایشان را به عنوان مدیرعامل وارد شرکت سنگ آهن کنیم که در شهریور ماه امسال با ماموریت ایشان موافقت شد.

وی با اشاره به قانون تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان و تایید شورای نگهبان،اظهار داشت: پس از اینکه در سیستم بحث بازنشستگی همکاران مطرح شد و این امر توسط نمایندگان مجلس مصوب و شورای نگهبان نیز تایید کرد،مقرر شد تا آبان 97 این افراد از سیستم خارج شوند و علی اکبر رحیمی بافقی نیز جزو دوستانی بود که عید سال گذشته بازنشسته و صنوات عیدی آن گرفته شده بود و دعوت به کار بودند و تا زمانی که این بخشنامه نبود می توانستند در وزارتخانه خود کار کنند.

عسکری با توجه به دستوری که از وزارت رفاه و تامین اجتماعی به مجموعه صندوق فولاد در خصوص شرکت سنگ آهن ابلاغ شده بود و نیز پیگیری هایی که مجموعه بازرسی کل کشور برای منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی و دیگر داشتند،تصریح کرد: بر این اساس رحیمی بافقی خود به خود شامل این بخشنامه بودند و دیگر افراد از مجموعه صندوق فولاد و شرکت های زیر مجموعه آن مانند فولاد خراسان، طبس،کرمان و اکثر شهرها اعلام و افراد جایگزین شدند و ما به اجبار مجبور شدیم پایان ماموریت رحیمی را اعلام کنیم، در غیر این صورت تخلفی بود برای خود فرد، شرکت سنگ آهن و مافوقی که حکم ایشان را داده است و این امر پیگرد کیفری و حقوقی داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور خاطر نشان کرد:  تنها افرادی که شامل این بخشنامه نمی شوند، آزاده 3 سال به بالا باشند، فرزند شهید و جانبازان بالای 50 درصد هستند و متاسفانه علی اکبر رحیمی فاقد این شرایط بود.

وی با توجه به اینکه ایشان می تواند در وزارت اطلاعات براساس بخشنامه صادر شده و دستور مقام معظم رهبری فعالیت کنند اما در مجموعه های دیگر براساس تاکید بخشنامه و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان،یادآور شد: متاسفانه رحیمی بافقی شامل بخشنامه می باشد و با عرض معذرت با وجود تلاش های انجام گرفته برای ورود ایشان به مجموعه سنگ آهن اما خواسته و ناخواسته این اتفاق افتاد که وی از مجموعه ما خداحافظی کند.

عسکری در خصوص روی کار آمدن سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بیان کرد: با هماهنگی مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه بافق، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز مقام عالی وزارت،در انتخاب مدیریت این مجموعه سعی و برنامه ریزی می کنیم تا آنچه که منافع شهر و شرکت سنگ آهن بخصوص کارگران اتفاق بیفتد.

وی با اعلام اینکه بهروز شفیع به دلیل اینکه عضو هیئت مدیره و حق امضا داشته است و براساس دستور مافوق و از آنجا که اعضای هیئت مدیره متولی هستند به عنوان سرپرست مجموعه سنگ آهن انتخاب شد تا وی کارها را در راستا اهداف و سیاست های شرکت پیش ببرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور پیرامون برخی مطالب مبنی براینکه رحیمی بافقی می توانست بماند اما نگذاشتند،تصریح کرد: علی اکبر رحیمی بافقی فرد حقوقی و تابع قانون است و به خوبی می داند که برای ورود وی به مجموعه سنگ آهن چقدر تلاش کردیم اما بخشنامه ای که به ما در 14 آذر سال جاری ابلاغ شد و باید در همان تاریخ اجرا می شد اما وقفه ای برای اعلام آن ایجاد کردیم تا این موضوع را پیگیری نماییم و با رایزنی بتوانیم برنامه ریزی کنیم و تا پایان سال ایشان را حفظ کنیم،اما دستور و تاکید بود که به هیچ وجه ممکن ایشان نباید بماند و باید ترک کار کند و ما مجبور شدیم علیرغم میل خود پایان ماموریت ایشان را اعلام نماییم.

وی با اشاره به اینکه این وقفه در اجرای ابلاغیه نیز می تواند مورد پیگیری بازرسان کشور باشد اما ما تلاش کردیم تا با ح

فظ منافع شرکت این امر در آرامش اتفاق بیفتد و خود به خود برای شرکت سنگ آهن و مجموعه طرح توسعه که دغدغه همه ما است اتفاقی نیفتد و آنچه برای تبدیل مجموعه سنگ آهن از معدنی به صنعتی انجام گیرد و در این دوره هر اتفاقی رخ می داد با چالش مواجه می شد.

عسکری افزود: امروز تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم، انتخاب یک سرپرست بود تا خود به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صندوق فولاد کشور بصورت مستقیم با سرپرست شرکت در تعامل باشیم و بتوانیم کارها را با سرعت پیش برده و گندله سازی که امید همه مردم به ویژه کارگران شرکت سنگ آهن و همچنین صندوق فولاد و بازنشستگان که سرمایه آنان در اینجا است به موقع به مرحله راه اندازی و بهره برداری برسانیم.

وی در خصوص اینکه برخی افراد فرصت طلب از شرایط پیش آمده برای به هم ریختن جَو آرام شرکت و کارگران و نیز شهر استفاده می کنند، گفت:  بیش از 6 سال به عنوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن در میان کارگران بودم و تک تک آنان را می شناسم و به خوبی می دانم کارگران مجموعه هرگز منافع شرکت و شهر را فدای این افراد نخواهند کرد و مطمئن هستیم که آنان همواره مطیع،همدل و همراه شرکت و سیاست های آن و صندوق فولاد خواهند بود، زیرا می دانند هرگونه ایرادی به ضرر شهر و کارگران است و قرار نیست فردی از بیرون برای خدمت بیاید و این اتفاق دستور قانون است و ما به عنوان کسانی که قانون جمهوری اسلامی را قبول دارد و مجلس که این قانون را مصوب کرده و شورای نگهبان نیز تایید نموده است و این به دولت ابلاغ شده که موظف به اجرای آن می باشد. ما باید قانون مدار باشیم و در این راستا حرکت کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ اهن مرکزی رحیمی بافقی  را دوست صمیمی،همسایه و بچه محل خود دانست که همیشه این ارتباط  دوستانه وجود داشته و خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز به عنوان یک بافقی در مجموعه صندوق فولاد بازنشستگی کشور مشغول به خدمت هستم، همیشه منافع شهر به خصوص شرکت سنگ آهن دغدغه من است و همواره مدافع این منافع خواهم بود،اظهار کرد: امروز هر کسی در شرکت سنگ آهن مرکزی کار می کند از زندگی خود گذاشته است و بومی این شهر محسوب می شود.حتما نباید اسم آن بومی باشد و من به عنوان فرد بومی در صندوق فولاد و رئیس هیئت مدیره هستم و هر فردی که در مجموعه سنگ آهن مشغول به فعالیت است با سیاست ها و نظرات ما انجام وظیفه می کند. علی اکبر رحیمی بافقی بومی بود اما به دلیل بخشنامه اجازه همکاری با ایشان را دیگر نداشتیم.

منبع : آفتاب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. ناشناس

    چرا اقای عسکری اون زمان قانون براتون مفهوم نداشت و شرایط سن گ آهن حساس نبود طرفداراتون شهر را به اشوب کشیدن تا شما مدیرعامل بشین هرچند استفادشم بردن فقط یه عده مردم خسارتهای منفعت شما را دادن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *