طالعی رئیس اتاق اصناف بافق در بازدید میدانی از,بازار بافق گفت؛
در بحث کمبود تاید که مطرح شده است با بازرسی صورت گرفته می توان گفت شاید به اندازه جمعیت بافق تایدماشینی در مغازه ها و فروشگاهها موجود است.
اطلاع رسانی صحیحی در زمینه کمبود اجناس به مسوولان نمی رسد و اگر از,اتاق اصناف استعلام می کردند اطلاعات کامل تر و جامع تری در اختیار آنها گذاشته می شد.
در بحث نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن وظیفه خود را انجام داده اند.
طبق آمار ماهیانه ۳۰۰بازرسی برای رصد بازار اتاق افتاده است که در حد شهرستان نظارت صورت گرفته است اما نمیتوان در حد کلان نظارت کرد.
۳۴پرونده تخلفاتی به تعزیرات منتقل شده و ۷۵پرونده نیز در حال بررسی است.
باید توجه داشت که بازار بافق یکی از اخرین مکان های فروش اجناس در کشور می باشد و همیشه توسط اصناف رصد می شود.
مواقعی که احساس شده جنسی در بازار کم بوده از طریق اتاق اصناف به بازار تزریق شده و تا کنون کمبودی در شهرستان نبوده است.
اگر مردم بخاطر کمبود برخی اجناس اعتراض داشته اند به علت عدم اطلاع کافی آنها از جنس موجود در فروشگاه های دیگر بوده است که در این مواقع باید از اتاق اصناف آمار بگیرند.
گرانی اجناس و گران فروشی دو موضوع جدا از یکدیگر است.
برخی از فروشندگان اجناس خود را طبق قیمت درج شده می فروشند اما برخی به علت تبلیغ از سود خود صرف نظر می کنند و کمتر از قیمت موجود جنس خود را می فروشند.
اگر گران فروشی جزئی نیز در شهرستان صورت گرفته ضعیف بوده و در اتاق اصناف حل شده است.
قیمت میوه در شهرستان؛جنس های اصلی بافق با شهرهای استان یکی است زیرا مرکز اصلی آنها میدان میوه و تره بار استان می باشد اما اگر تفاوت قیمت دیده می شود به علت کرایه آن می باشد.
✳️مقایسه قیمت ها با شهرهای همجوار نباید صورت بگیرد.بحث تولید داخلی هر منطقه هست که ارزانتر تهیه می شود مثل گوشت و فراورده های لبنی در برخی شهرها مثل کوهبنان به علت تولید کافی در منطقه ارزانتر به مصرف کننده می رسد.
خطاب به صباغیان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛نماینده به عنوان قانون گذار باید قانونی وضع کند که مانع گرانی صدرصد اجناس باشد که تا بحال قانونی در زمینه عدم افزایش قیمت اجناس وضع نشده است و مسوولان اجرایی در سطح شهر به وظایف قانونی خود در زمینه نظارت بر بازار عمل می کنند.

منــبــع  =  bafghonline

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *