- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

معلولین محدودیت نیست/۲۶ معلول در بافق مشغول مهارت آموزی هستند

رییس جامعه معلولان بافق گفت: در راستای توانبخشی و اشتغال زایی، هم اکنون 26 معلول پسر در یکی از مراکز این شهرستان مشغول مهارت آموزی هستند.

ابوالفضل شاهپور زاده روز سه شنبه به مناسبت هفته بزرگداشت معلولان ( 12 الی 18آذر ) با اعلام خبر فوق افزود: از معلولان مهارت آموز، 15 نفر ورزشکار هستند.
به گفته وی آنها آموزش های لازم را فرا گرفته اند و در رشته های فوتسال، بوچی و دومیدانی، امسال به مرحله پارا المپیک مشهد راه یافتند و با کسب تعدادی مدال های طلا،نقره و برنز برای بافق مایه افتخار شدند.
رییس جامعه معلولان بافق از فعالیت 6 مهارت آموز در گروه سرود و تئاتر هم خبر داد و افزود: 2 نفر از آنها هم ترخیص موفق شدند و در جامعه معلولان کار می کنند و بیمه بازنشستگی هم پرداخت می کنند.
شاهپور زاده با بیان اینکه 15 معلول از این مرکز مدرک مهارت آموزی سوخت نگار بر روی چوب دریافت کرده اند، افزود: یک نفر با حمایت خانواده و بهزیستی و با دریافت تسهیلات قرض الحسنه در منزل کارگاهی راه اندازی کرد و کار آفرین شد.
این مسوول جامعه معلولان بافق اضافه کرد: در این کارگاه هم اینک 2 نفر به کار اشتغال دارند و کیف چرمی دست دوز مردانه و زنانه و تابلوهای سوخت نگار تولید می کنند.
وی به کمیت و کیفیت تولید محصولات هنری این معلول اشاره کرد و یادآور شد: محصولات این کارگاه در بازار کشور عرضه می شود.
شاهپور زاده هدف از راه اندازی این مرکز را ارائه آموزش های توان بخشی حرفه ای ، افزایش توانمندی های معلولین ذهنی و تربیت پذیری افراد مهارت آموز ذکر کرد.
وی رساندن معلولان به حداکثر توانمندی برای داشتن زندگی مستقل و مطلوب در خانه و جامعه و همچنین کسب عقل معاش و پرورش قوای فکری و جسمی آنها را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز اعلام کرد.
شاهپورزاده از افتتاح نمایشگاه دستاورد های هنری معلولان در محل این مرکز حرفه آموزی خبر داد و بیان کرد: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته صبح ها دایر است، محصولات تولیدی آنها عرضه می شود.
وی با بیان اینکه این مرکز 757 معلول را زیر پوشش دارد که بیشترین آنها با 309 نفر معلول جسمی و حرکتی و کمترین آن با 90 نفر معلول روحی و روانی هستند.
خبر: عسکری