- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

600 میلیون ریال به کارگاه خیاطی معلولان بافق اختصاص یافت

فرماندار بافق در بازدید از مرکز فعالیت معلولان، 600 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه کارگاه خیاطی این عزیزان اختصاص داد.

به گزارش عصر بافق ؛ محمد زاده رحمانی روز سه شنبه همزمان با هفته معلولان در بازدید از مرکز جامعه معلولین برای پرداخت این مبلغ قول مساعد داد و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بازار فروش محصولات تولیدی این عزیزان فراهم شود.
وی افزود: آموزش و پرورش برای دانش آموزان و واحدهایی که لباس متحد الشکل می پوشند باید از تولیدات کارگاه خیاطی معلولان استفاده کنند تا علاوه بر در آمد کافی برای دوزندگان، برای افراد دیگر هم شغل ایجاد شود.
فرماندار بافق همچنین ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات این مرکز با اشاره به سختی کار در این مراکز و کمک به جامعه معلولان اظهار کرد: باید همه با هم تلاش کنیم تا با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی مطلوب به این قشر و تسهیل شدن مشکلات آنها و مناسب سازی عبور و مرور معلولان اقدام شود.
این مسوول از اختصاص یک سانس رایگان شنا برای معلولان نیز خبر داد و بیان کرد: شنا برای همه مردم ورزش مفرح و معلولان برای تقویت قوای جسمی و روحی باید از این ورزش استفاده کنند.
وی همچنین گفت: فرمانداری برای خرید تجهیزات توانبخشی معلولان از قبیل ویلچر و …. به هر یک از آنها رقمی معادل 100 میلیون ریال مساعدت خواهد کرد.
زاده رحمانی در مورد ورزش مداوم معلولان نیز بیان کرد: چنانچه سالن نیمه تمام یا زمین مناسب در سطح شهر وجود دارد اعلام تا برای ایجاد فضای ورزشی ویژه معلولین تکمیل و تجهیز شود.
وی افزود: فراهم ساختن امکانات برای معلولان جسمی در زندگی اجتماعی برای آن‌ها دلگرمی، اعتماد به نفس و نشاط می‌آفریند.
زاده رحمانی تصریح کرد: فراهم ساختن زمینه خودباوری و بالندگی معلولین، حمایت همه جانبه از جامعه معلولین، افزایش آگاهی جامعه و شناخت هرچه بهتر معلولین از جمله مواردی است که همکاری و تعامل و کمک مسوولان، خیرین و مردم را می‌طلبد.
در پایان این دیدار فرماندار بافق با اهدای شاخه گل از این عزیزان تجلیل کرد.
جامعه معلولین شهرستان بافق 757 معلول زیر پوشش دارد.
شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
خبر : علی عسکری