در هفته تربیت بدنی امسال بود که خبر “بهره برداری از طرح ملی پارک گام و پیست #دوچرخه_سواری_کوهستان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش” روی سایتهای خبری قرار گرفت و با تبلیغات و سر و صدای زیاد طرح پیست دوچرخه سورای کوهستان با حضور مسئولان افتتاح شد.
سید علی نوروز زاده #شهردار_بافق در مراسم افتتاح گفت: “طرح پارک گام برای ایجاد خدمات ورزش همگانی به طول پنج کیلومتر برای تعطیلات پایان هفته خانواده‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ساخته شد، طرح یادشده در فضای باز و در دامن طبیعت بدون محدودیت سنی، جنسیتی و توانایی جسمانی، با سهولت مورد دسترسی عموم قرار دارد، اجرای طرح یادشده با هدف ارتقای سطح تندرستی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی ساخته شد، عملیات پروژه شامل طراحی، زیرسازی، روسازی، نصب سنگ جدول و روشنایی، علائم ایمنی، ایستگاه های دوچرخه و استراحت، آبخوری و فضای سبز است، این پروژه به مساحت ۶ هزار مترمربع با هزینه ۶٫۵ میلیارد ریال ساخته شد؛ نوروز زاده از رویکرد جدید شهرداری در طراحی و احداث مسیرهای مناسب برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومی به منظور پاکیزگی هوا و ورزش در فضایی مفرح خبر داد.”
اما ظاهرا این روزها طرح یاد شده تعطیل بوده و مردم و ورزش دوستانی که جهت تحویل دوچرخه و ورزش در پیست ساخته شده مراجعه می کنند با در بسته مواجه می شوند و گفته شده استفاده از پیست مذکور به صورت فصلی صورت می گیرد.
اگر این امر صحت داشته باشد، صرفنظر از اینکه ورزش فصلی دیگر چه صیغه ای است، آیا هزینه بیش از نیم میلیارد تومان از پول مردم برای ورزش دوچرخه سواری آن هم در یک فصل و یا دو فصل خاص درست است؟! مگر ورزش هم فصلی می شود؟ اگر بهانه عدم استقبال هست باید گفت هر کار جدیدی را اول باید فرهنگ سازی کرد و هزینه داد تا جا بیافتد.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *