* چند روز قبل در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در یکی از ادارات شهرستان بافق، رییس و معاون و پیمانکاران همگی باهم برادرند؛ خبری دردناک از روابط فامیلی در ادارات و ارگانهای کشور که شاید آنقدر دیده و شنیده باشیم که دیگر برای هیچ یک از ما تازگی نداشته باشد؛ اما وقتی در یکی از صفحات مجازی پر بیننده در بافق، فرماندار محترم مورد خطاب قرار می گیرند ایشان در پاسخ به این صفحه اینستاگرام و در اظهار نظری شفاف، صادقانه و البته قابل تأمل بیان می کنند: “این اداره تقریباً در همه استان همین طوره و به مدیر دستگاه استانی آن تذکر داده شده است”!
* این پاسخ فرماندار محترم فقط یک چیز را به ذهن متبادر می کند و آن اینست که در کشوری اسلامی هر کس که پُستی دارد هر کار دلش می خواهد می تواند انجام دهد و این روابطِ خلاف شرع، خلاف اخلاق، خلاف عرف و خلاف قانون آنقدر عادی شده که بالاترین مقام دولتی یک شهرستان اعلام می کند این موضوع یعنی فامیل بازی در آن اداره همه جاییست!
حال بایستی این سوال را از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه محترم شهرستان ها و سایر نهادهای ذیربط بپرسیم دقیقاً وظیفه شما چیست؟ مردم از شما چه می خواهند؟ مگر نه اینست که این مردم در سخت ترین برهه های تاریخ چهار دهه ٔ انقلاب همراه و همگام نظام و انقلاب و در خط مقدم جبهه ها بودند و هم اکنون هم در جبهه های دیگری بیشترین هزینه ها را متحمل می شوند؟ مگر مردم انقلاب کردند که شاهد چنین رفتارهایی از مسئولین و مدیران باشند؟ مگر روحانیون وظیفه شان صرفاً آموزش و تبیین مسائل شرعی و آموزه های دینی و فرهنگی است و بایستی نسبت به این مسايل بی تفاوت باشند؟ کما اینکه در همین مسايل هم خوب عمل نکردند، چراکه اگر متولیان فرهنگی به وظایفشان عمل می کردند شاهد اینهمه فساد و بی بندوباری ودین گریزی در نسل جوان نبودیم.
بهرحال موضوعی که واضح و مبرهن است وجود فساد در بسیاری از ادارات و دستگاهها و عدم نظارت دقیق و قاطع با این تخلفات است که عدم پیگیری و برخورد با این موارد و منفعلانه عمل نمودن دستگاههای نظارتی فقط منبعث از یک موضوع است و لاغیر و آن ذینفع بودن همان ناظران و همان دستگاهای نظارتی ست حال با هر لباس و در هر جایگاهی.
مـحمدرسـول رحـیمی پور
آذر۹۷

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *