- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بازدید مدیر کل امور بانوان استان یزد از کارگاه صنایع دستی پیش بافان

بازدید مدیر کل امور بانوان استان یزد از کارگاه صنایع دستی پیش بافان

عصر امروز ، فاطمه دانش مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از کارگاه صنایع دستی پیش بافان مبارکه بافق بازدید کرد.

به گزارش عصر بافق ؛ در ابتدای بازدید، مدیر کارگاه صنایع دستی پیش بافان گفت: در مجمع هم اندیشی سال گذشته که با حضور دانش مدیر کل وقت میراث فرهنگی برگزار شد بر لزوم مرمت و تغییر کاربری اماکن بلااستفاده در روستاها از قبیل مدارس، آب انبارها و…جهت مقاصد گردشگری و عرضه تولیدات وصنایع دستی آن روستا تاکید شد .
طاهره زینلی افزود : اکنون این امر در روستای مبارکه انجام شده است و به این منظور سالن ترویج روستای مبارکه با همکاری جهاد کشاورزی، بخشدار مرکزی ، شورا و دهیار روستای مبارکه تحویل ، تجهیز و راه اندازی شد تا ضمن ایجاد اشتغال و رونق صنایع دستی گامی مثبت در احیا و زنده نگهداشتن صنایع دستی بافق برداشته شود.

در ادامه فلاح کارشناس امور ترویج جهاد کشاورزی به شرح عملکرد این اداره در حمایت از فعالان  زیرمجموعه جهاد کشاورزی و لزوم تسهیل در پرداخت وام جهت اشتغالزایی سخن گفت که دانش ، مدیر کل امور بانوان قول پیگیری داد.
در پایان نیز  فاطمه دانش ، مدیر کل امور بانوان استانداری یزد تلاش برای معرفی صنایع دستی را در سطح جهانی کاری ارزنده برشمرد و از تلاش های این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.