به گزارش عصر بافق؛مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید معاون منابع انسانی و امور اداری شرکت سنگ آهن بافق صبح امروز با حضور علی اکبر رحیمی مدیر عامل شرکت، عبدالامیر فنایی مشاور مدیر عامل، سید علیرضا میرطاهری سرپرست جدید معاونت منابع انسانی و امور اداری و مدیران زیر مجموعه این معاونت در اداره جدید شرکت سنگ آهن برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل شرکت سنگ آهن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عبدالامیرفنایی، وی را فردی لایق و مستعد دانست وگفت: برای استفاده حداکثری از توانمندی ها و پتانسیل های موجود، مهندس فنایی به عنوان مشاور مدیر عامل انتخاب شدند تا ضمن بهره مندی از تجارب وی، در راستا مدیرپروری عمل نموده باشیم.

رحیمی بافقی افزود: ایشان از ایثارگران و آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس هستند، که موجب افتخار کشور و این مجموعه می باشند.

وی میرطاهری را از نیروهای جوان و با استعداد مجموعه معرفی کرد و یادآور شد: از جمله برنامه های من شناسایی افراد جوان،مستعد و توانمند داخل شرکت برای ایجاد زمینه ارتقاء و رشد آنان است و این رویکرد را ادامه خواهیم داد تا در صورت احساس نیاز حوزه های دیگر نیروی جوان و توانمند تزریق شود.

مدیر عامل شرکت انجام این امر را در راستای مدیر پروری طی سال های آینده دانست و گفت: این مهم انجام می گیرد تا زمانی که سکان مدیریت شرکت سنگ آهن را تحویل می دهم، مدیران توانمند در مجموعه برای این سمت داشته باشیم و تنها حوزه ای که میتواند در شناسایی و رشد پرسنل شرکت موثر عمل کند،معاونت منابع انسانی و اموراداری است

وی در خصوص جایگاه معاونت منابع انسانی بیان داشت: ما 2 ورودی و خروجی در شرکت داریم، یک ورودی منابع و درآمد است که مربوط به معاونت مالی می باشد و خروجی آن محصول که به عهده معاونت مالی بازرگانی است. اما ورودی دیگری نیز داریم که آن ورود پرسنل شرکت است.

رحیمی بافقی با اشاره به اینکه شهر بافق اگر صدها معدن و انبوهی از ذخیره معدنی داشته باشد، این منابع انسانی است که مفید و معدن را برای مردم بافق حفظ می کند،تصریح کرد: این افراد هستند که سبب پیشرفت و آبادانی می شوند. آینده و سرنوشت بافق، و دغدغه در خصوص پرسنل شاغل در شرکت و فرزندان آنان و نیز جوانان شهرستان با همت اشخاص که موجب توسعه و عمرانی می شود،روشن و باامید خواهد بود.

وی پیشرفت چندین برابری شهرهای همجوار علی رغم عدم وجود منابع را در عملکرد نیروی انسانی آنان عنوان کرد و اظهار داشت: در داخل کشور نیز همانگونه است،منابع بسیاری در شهرهای متعدد چون نفت خوزستان،سنگ آهن یزد،ذغال سنگ کرمان و گاز در بوشهر وجود دارد اما مجموع استفاده از تمامی آن ها در اصفهان سبب پیشرفت و توسعه این شهر شده است و علت آن نیروی انسانی است.

مدیر عامل شرکت آنچه موجب توسعه و عمران سنگ آهن می شود را کنستانتره، گندله، فاضلاب شهری و کارخانه خردایش آن ندانست، بلکه نیروی انسانی سبب چرخیدن این چرخه می شود و متولی آن معاونت منابع انسانی است و ادامه داد: نیروی انسانی نه تنها باعث چرخیدن چرخه اقتصاد است، بلکه موجب باز شدن افق هایی و دستیابی شرکت به دستاوردهای جدید خواهد بود.

وی تاکید کرد: بخش عمده  موضوع برای برخورداری از مجموعه ای پویا و فعال به عملکرد معاونت ها در حوزه های متعدد برمیگردد. اگر نیرویی کار خود را به درستی انجام ندهد ناشی از کوتاهی در عملکرد حوزه آموزش و پژوهش است، اما بلعکس آن نتیجه مطلوب این حوزه را نشان می دهد.

علی اکبر رحیمی بافقی ادامه داد: اگر پرسنلی در حوزه رفاه احساس بی عدالتی کند و جَو نارضایتی عمومی به وجود آید به معنای نقص در حوزه رفاه است که باید مشکل را شناسایی کرد. اگر در حوزه مسکن پرسنل با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب مشکل آنان حل نشده باید بازنگری در راهبردها و سیاست ها شود. اگر در حوزه تامین اقلام مورد نیاز پرسنل جو نارضایتی عمومی وجود دارد، علت آن عملکرد نادرست ما در حوزه شرکت تعاونی مصرف کارکنان علی رغم وجود امکانات و پتانسیل است و همه این ها برای نشان دادن اهمیت موضوع منابع انسانی می باشد.

وی با تاکید بر جایگاه این معاونت و توجه به این مسئله که منابع انسانی ورودی شرکت است،بیان داشت: برای جذب افراد به شرکت باید ضابطه ای وجود داشته باشد. شاید گفته شود بسیاری از طریق شرکت های پیمانکاری وارد مجموعه می شوند و متولی آنان هستند اما همین افراد در چند سال آینده درخواست تبدیل وضعیت و بالاخره پرسنل شرکت می شوند و این اساس باید رعایت شود تا حرفی از پارتی بازی و واسطه نباشد.

مدیر عامل شرکت با بیان اینکه ورودی شرکت باید ضابطه مند باشد تا بهترین ها در قالب رقابت وارد شرکت شوند آن هم با رعایت حقوق قانونی،افزود: نباید این امر به گونه ای باشد که فردی وارد شرکت شود و بعد برای گرفتن مدرک به دانشگاه ها برودکه متاسفانه می بینیم مدرکی که اخذ شده تنها سواد آن را دارند اما تخصص را ندارند و حتی آن مدرک مورد نیاز ما نمی باشد.

وی افزود: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و نیازمند نیروهای توانمند در زمینه های آموزش ابتدایی، امور فرهنگی و علوم سیاسی نیستیم و این نیاز به ضابطه مند بودن است که احتیاج به مطالعه، تجربه های گذشته و دستورالعمل های کنونی برای دراز مدت دارد تا مورد عمل قرار گیرد.

رحیمی بافقی با اشاره به بحث درخواست های زیاد پرسنل برای جا به جایی و قرار گرفتن در بخشی دیگر،تاکید کرد: این امر هم باید ضابطه مند باشد و هرگونه ارتقاء در همان حوزه ها انجام گیرد، به جز موارد استثنا که باید بررسی کرد.

وی در بحث ساختار و چارت سازمانی گفت معاونت منابع انسانی هر گونه اصلاحات لازم با انجام مطالعه باید صورت گیرد،اظهار کرد: در بعضی حوزه ها نارضایتی هایی مشاهده شد که برخی از آنان به حق می باشد و ناشی از غفلت افراد یا امکان ناپذیر کردن آن امر است. سرپرست منابع انسانی و امور اداری باید این مهم را الویت قرار دهد و با مطالعه و استفاده از تجربیات عبد الامیر فنایی با دیدگاه خدمت به پرسنل موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

مدیر عامل شرکت موضوع دیگری را که سبب رنجش می شود، تفاوت حقوق افراد در مجموعه دانست که باید منطقی و با عدالت صورت گیرد و گفت: با توجه به جایگاه شغلی افراد مساواتی در این خصوص وجود ندارد اما باید به گونه ای عمل کرد که عدالت بدون هیچ گونه تبعیضی صورت گیرد و براساس تلاش پرسنل حقوق آنان داده شود که منابع انسانی نقشی کلیدی در این زمینه ایفاء می کند.

وی در خصوص ضرورت توجه به ارزشیابی و ارزیابی پرسنل که باید با برنامه ریزی انجام گیرد،بیان کرد: مقرر شده کارگروهی به نام ارزش یابی و انتصابات تشکیل شود تا در زمان بازنشستگی یک نیرو چند گزینه آماده و توانمند برای جایگزینی داشته باشیم. این امر باید رصد شود و از یکسال قبل مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و براساس تحلیل شخصی استوار نباشد.

رحیمی بافقی در بخش دیگر سخنان خود بر توجه به آموزش و پژوهش شرکت که نبود آن به معنای مرگ بیصدا است، تاکید کرد و خواهان برنامه ریزی در این زمینه براساس نیازهای شرکت شد و گفت: باید نیازسنجی بصورت علمی باشد تا علت مشخص شود و افراد آموزش های مورد نیاز را فرا گیرند و آنچه مهم است کیفیت است نه کمیت.

وی با اشاره به اینکه اگر شرکت سنگ آهن بخواهد حیات خود را در رقابت با دیگر شرکت ها ادامه دهد باید در زمینه پژوهش سرمایه گذاری کند، بیان داشت: این امر نیاز به شناسایی مسئله ها دارد تا پژوهش ما مسئله محور باشد و طی درخواست از ما پژوهشگر را انتخاب کنیم اینگونه گره از کار شرکت باز شود یا اصلاحی در روش سیستم ایجاد کند،پژوهش ضرورتی برای همه حوزه ها است .

مدیر عامل شرکت در حوزه رفاه و امور خدمات اجتماعی با بیان  اینکه فعالیت های بسیاری در این خصوص باید انجام گیرد، تاکید کرد: در حوزه رفاه تمرکز باید باشد و هر گونه کمبود و ضرورتی تامین شود و با توجه به حوزه های مختلفی از جمله تسهیلات بانکی،مسکن پرسنل، مسکن آهنشهر، آب، برق، شرکت تعاونی و… که بصورت مستقیم خدماتی ارائه می دهند یا مرتبط با شرکت است،سیاست گذاری و نظارت بر عملکرد باید انجام گیرد تا رضایت پرسنل فراهم شود.

وی در زمینه تامین رفاه، الویت را پرسنل شرکت دانست تا بعد پاسخگویی به درخواست ها برای پوشش آنان انجام گیرد.

رحیمی بافقی در حوزه مسکن پرسنل و در اختیار قرار دادن زمین، بیان داشت: در این خصوص باید سیاست گذاری در حوزه منابع انسانی صورت گیرد تا زمانی که زمینی با هزینه کم در اختیار شرکت تعاونی مسکن قرار می گیرد به معنای حل مشکل افراد در این زمینه باشد.

وی مسئله دیگر را ضرورت توجه بر حقوق و معیشت نیروهای سطح پایین شرکت بیان کرد و تاکید کرد: معاونت منابع انسانی باید با برنامه ریزی وارد شود تا مشکلات در این زمینه کم و رفع شود، با وجود امکانات و کارانه ای که در هر ماه داده می شود اما هنوز شاهد نارضایتی هستیم.

مدیر عامل شرکت در خصوص بحث تحصیل پرسنل که باید براساس نیاز شرکت باشد،خاطر نشان کرد: همه دستگاه های دولتی کمیسیونی برای ادامه تحصیل و تکمیل آن دارند و باید فردی را اعمال مدرک کنیم که براساس موافقت مدیر حوزه در رشته و دانشگاه مورد نظر با تاکید شرکت باشد.

وی افزود: باید نیاز سنجی در مورد نوع رشته ها انجام گیرد و تعهد شرکت بر اساس رشته و دانشگاه مورد نظر با شرط معدل است و به مدرکی امتیاز می دهیم که نیاز ما باشد.

رحیمی بافقی بر ضرورت توجه به ایده پردازی،نوآوری،ابداع و ابتکار که در حوزه آموزش و پژوهش است،تاکید کرد تا افراد در این زمینه حمایت مالی و معنوی شوند.

وی اشاره کرد: ما در ساختارهای اداری طرح نظام پیشنهاداتی داریم تا افراد که بهترین نظرات را می دهند برای آنان مزایایی در نظر گرفته و تشویق شوند که این باید مد نظر آموزش و پژوهش قرار گیرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *