به گزارش عصر بافق ؛ نشست نماینده مجلس شورای اسلامی با پزشکان شهرستان بافق روز یکشنبه بیستم آبان  در محل شبکه بهداشت و درمان بافق برگزار گردید.
در این نشست دکتر دانشی رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)گفت: اولین مشکل بیمارستان بافق وضعیت نامطلوب پزشک متخصص در بیمارستان می‌باشد؛ با توجه به این که در حال حاضر پزشک متخصص رادیولوژی نیاز اساسی بیمارستان است و در این رابطه پیگیری هایی انجام و ماه آینده پزشک متخصص رادیولوژی به شهرستان اعزام خواهد شد؛ اما باید این مشکل ریشه‌ای حل گردد و تا حد ممکن متخصص بومی به کار گرفته شود؛ زیرا پزشکان غیر بومی پس از ۴ الی ۵ سال انتقالی گرفته و جابجا می‌شوند. این طرح در رابطه با پزشک عمومی و دندان پزشک در حال اجرا است و ۱۰ الی ۱۵ سال در شهرستان مشغول هستند.

بی‌عدالتی بیمه‌های خدمات درمانی

 وی افزود: انواع بیمه‌های خدماتی درمانی مختلفی وجود دارد که باعث بی‌عدالتی شده است؛ اغلب قشرهای کم درآمد  از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند؛ اما درصد تخفیف کمتری نسبت به افرادی که بیمه سنگ آهن هستند دریافت می‌نمایند. همچنین افراد از دفترچه های یکدیگر که خدمات بهتری ارائه می‌شود استفاده می‌کنند و این کار مشکلات اساسی برای پزشکان ایجاد کرده و عدم ویزیت باعث نارضایتی بیماران شده است، باید بیمه‌ها خدمات مشابه ای ارائه دهند.
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات کسورات بیمه ها می‌باشد. بیمه‌هایی که با بیمارستان‌ها قرارداد دارند زمان تحویل نسخه و سند به بیمه ها کسورات تعلق می‌گیرد و سعی می‌کنند هرطور که هست نسخه‌ها را کاهش دهند؛ اما اگر برای بیمارستان های دولتی کسورات کمتری در نظر گرفته شود بهتر است و درآمد بیمارستان به مراتب بیشتر و تجهیزات و خدمات ارائه شده نیز به مراتب بالاتر و با کیفیت‌تر می‌شود.
تهیه دارو و تجهیزات با ارز ۴۲۰۰ فقط حرف است!
دانشی اظهار داشت: وضعیت دارو و تجهیزات مناسب نیست، هرچند از طرف وزارت مکرراً اعلام می‌شود که مشکلی نیست؛ و دارو و تجهیزات با ارز ۴۲۰۰ تهیه می‌شود؛ اما در عمل اینطور نیست؛ مثلاً دستور ذخیره سرم برای چند ماه آینده ارسال گردیده است. آمپول سالک فعلاً نیست؛ البته هزینه پرداخت شده اما آمپول سالک وارد نگردیده است.

دستگاه سونوگرافی در انتظار متخصص

دکتر میرترابی یکی از پزشکان بومی و ساکن بافق در رابطه با استقرار اجباری متخصص به مدت۱۰ الی ۱۵ سال در بافق گفت: این کار باعث می‌شود افراد به کارهای دیگر ازجمله پارتی و رابطه روی آورده و جابجا شونددر این صورت نیز جایگزینی برای نیرو نخواهیم داشت. بهتر است دستگاه ها همکاری کنند و با ارائه خدمات به نیروهای بومی انگیزه در افراد ایجاد نمایند.
 وی افزود: به افراد بیمه شده تأمین اجتمائی خدمات یکسانی ارائه می‌گردد؛ اما همین افراد در شهر یزد از تجهیزات و متخصصان بهتری بهره می‌گیرند و همان هزینه را پرداخت می کنند.
میرترابی تصریح کرد:  بهترین دستگاه سونو در بیمارستان بافق موجود است؛ اما متخصص نیست. همچنین اگر بتوان خدمات رادیولوژی را حداقل به صورت پاره وقت انجام داد بهتر است که بیماران بتوانند استفاده کنند. کمبود متخصص باعث شده بیماران به شهر یزد روی آورده و در آنجا هزینه نمایند.
از پلی کلینیک شدن راضی نیستیم!
دکتر حیدری رئیس پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی گفت: از سال ۱۳۸۳ وارد درمانگاه تأمین اجتماعی شدم. درمانگاه آن زمان تنها یک پزشک داشت و کم کم تعداد پزشکان به چهار نفر رسید؛ اما یکدفعه درمانگاه به پلی کلینیک تبدیل شد و هیچ اتفاقی نیافتاده است، ما فقط نام پلی‍ کلینیک را داریم ، خدمات بسیار در سطح پایین است. مردم پلی‌کلینیک را در سطح درمانگاه عمومی می‌بینند نه یک درمانگاه تخصصی از پلی کلینیک شدن راضی نیستیم.
وی افزود: در مرحله اول می بایست خدماتی از جمله پزشک متخصص و تجهیزات را افزایش داد تا مراجعه کنندگان از خدمات راضی باشند آن موقع خود به خود درمانگاه تبدیل به پلی کلینیک می‌شد؛ اما الآن فقط اسم پلی کلینیک را داریم و مردم از خدمات راضی نیستند و توقع مردم بالا رفته است. شهرستان‌های دیگر نشسته‌اند و تجهیزات تحویل می‌گیرند؛ اما در شهرستان بافق باید دعوا کنیم تا خدماتی به شهرستان تعلق گیرد.

کمبود پرسنل در بخش نوزادان

دکتر حبیبیان متخصص کودکان در این نشست گفت: از سال ۹۳ در شهرستان مشغول به کار هستم؛ مهمترین مشکل بخش نوزادان و کودکان کمبود پرسنل مراقبت از نوزادان و کودکان و کمبود فضای فیزیکی بخش می توان نام برد.
وی افزود: کمبود پرسنل باعث عدم ارائه خدمات و مراقبت های ویژه برای نوزادان و کودکان می‌شود و نمی‌توان نوزادان نارس را تحت مراقبت قرار داد و باید به شهرستان یزد اعزام کنیم.
مشکلات مکتوب شود
صباغیان درپاسخ به تمام مشکلات گفت: هرموضوع به صورت جداگانه همراه با مزایا مکتوب گردد تا پیگیری شود.
منبع :هفته نامه افق کویر/حدیث عباسی
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *