- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

پیگیری اصلاح کتاب #جغرافیای_استان به کجا کشید؟ / مامور مخصوص پیگیری کیست؟ / مسببان تحریف دوباره، زیر تیغ تیز قانون یا منتظر پاداش و ارتقاء؟

کتاب جغرافیای استان که شامل #تحریفها و #اشتباههای زیادی بود و پس از یکسال مطالبه مردم بافق و پیگیری مداوم تمام مسئولان بافقی نه تنها اصلاح نشد بلکه به استناد صورتجلسه ای که فرماندار سابق بافق آن را نپذیرفته و امضاء نیز نکرده بود دوباره #تحریف شد تا پایه و سنگ بنای بسیاری از مشکلاتی بعدی شده و در آینده گریبان #اتحاد دو شهرستان بافق و بهاباد را بگیرد.
این تحریف که مسئولان بافقی مدعی دفاع از حقوق شهرستان و مردم، از کنار آن به راحتی گذشتند، پتانسیل ایجاد تفرقه، کینه، دشمنی و بسیاری از موارد از این دست بین مردم و مسئولان بافقی و بهابادی را برای سالهای طولانی دارا بوده و به راحتی تعیین یک #مامور_پیگیری_ویژه و چند جلسه حل نخواهد شد، همانطور که موضوع سی و پنج پارچه آبادی که مسبب اصلی آن اتفاق به تازگی در مصاحبه با یکی از هفته نامه های محلی گفته بود که برگشت آبادیهایی که در زمان من که خودم با دستهای خودم و با هر نیتی بخشیدم، خیلی راحت است ولی نمیدانم چرا انجام نمی شود؟! بلاتکلیف مانده است، مقوله ای که بعد از نه سال حل نشده و معلوم نیست چه زمانی حل شود، اما وی نگفته بود که اگر در آوردن سنگی که در چاه انداخته شده به این راحتی است چرا در همان زمان خودشان بیرون آورده نشد تا نه سال از آن دست گل بزرگی که به آب دادید بگذرد و ذهن مردمان بافق را سالها آزرده و سالهای دیگر نیز بیازارد؟ مگر در صورتجلسه ای که در آن، حدود نیمی از خاک بافق را به بخش بهاباد بافق بخشیدید، بافق را استثنایی و تک بخش کردید تا بخش بهاباد بافق با تشکیل بخشهای مرکزی و آسفیچ دو بخشی شده و امکان تشکیل شهرستان را داشته باشد (شهرستان یعنی دو بخش، شهرستان با یک بخش معنی ندارد) و همچنین ۳۵ پارچه آبادی که در حوزه بافق نیز بود روی آن گذاشتید، به شرط عودت به محض شهرستان شدن بهاباد نبود؟ چرا همان زمان نتوانستید آنچه از مال غیر بخشیدید، همان که شما به عنوان محافظش بودید پس بگیرید؟ خدمت شماهایی که روی طرح منطقه ویژه اقتصادی نماینده حرف دارید عارضیم، نماینده گندکاریهای گذشته را که برخی افراد نقش پررنگی در آن داشتند رفع و رجوع کند کاری کرده کارستان، منطقه ویژه اقتصادی و گمرک پیشکش.
اینها را گفتیم و یادآوری کردیم تا پس از سالهای سال پیگیری و اصلاح نشدن کتاب بلکه سند شدن آن برای پیگیریهای آینده طرف مقابل و کوتاه شدن دست برخی مسئولان فعلی از قدرت، یادمان باشد و یادشان باشد که این اقدام در سایه سادگی، انفعال، رودروایسی بیش از حد، عدم قاطعیت در دفاع از حقوق مردم، عدم شکایت و برخورد جدی با مسببان اجحافهای صورت گرفته قبلی، عافیت طلبی و … برخی از همین مسئولان فعلی اتفاق افتاد و قطعا آیندگان آنها را بیش از الان توبیخ خواهند کرد چرا که اکنون مردم هنوز امید اصلاح دارند ولی هر روز، ماه و سالی که چون برق و باد می گذرد از این اتفاق نامیمون گذشت امیدشان کمرنگ تر شده و آن زمان است که به دنبال مقصر بگردند تا از خجالتش در آیند.

پ.ن.: مواظب دسته گلهایی که به آب می دهیم و یا دسته گلهایی که در زمان مسئولیت ما به آب داده می شود باشیم چرا که اثر آن ممکن است سالها گریبان ما را بگیرد

شورای سردبیری عصر بافق