همه خوب می دانیم که شرکت سنگ آهن مرکزی بافق روزی شرکت #معادن سنگ آهن مرکزی ایران بافق بود و تقریبا تمامی #اکتشافات منطقه و به جرات می توان گفت کشور در گذشته بوسیله متخصصان عمدتا روسی این شرکت و تحت رهبری سنگ آهن مرکزی ایران بافق انجام شده و این امر طبق قانون سنگ آهن مرکزی را دارای حق کرده است، حقی که نمی توان به این راحتی از این شرکت سلب کرد.
اما در راستای دخالت غیر صواب و سیاسی برخی ذینفعان عمدتا اصفهانی و همراهی مدیرعامل #غیر_بومی سنگ آهن طی صورتجلسه ای که در آن فقط گفته شده بود تا نسبت به بررسی دقیق تر و تعیین تکلیف آنومالیها در آینده اقدام شود و بعدا به زعم برخی سیاسیون بافقی با دستکاری در همان صورتجلسه و اضافه کردن ناشیانه یک بند پس از امضاء به پایان آن همه آنومالیهای مکشوفه در جهت کوچک سازی و نزدیک شدن به شرایط خصوصی سازی و خروج از سنگ آهن مرکزی از #انفال به جز چغارت و سه چاهون به ثمن بخس از شرکت معادن سنگ آهن مرکزی ایران بافق جدا شد تا این شرکت کهن معدنی که دهها سال تنها تامین‌ کننده خوراک صنایع جوار معدنی اصفهان بود به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق یا بهتر و واقعی تر بگوییم شرکت سنگ آهن بافق تغییر کند.
پیگیری شکایت حقوقی صورتجلسه مشکوک و جداسازی مسئله دار آنومالیهای مکشوفه شرکت معادن سنگ آهن مرکزی ایران بافق از طرف شورای شهر و شهرستان در سالهای اخیر طی متممی به قرار داد پیگیری مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان به تیم حقوقی به سرتیمی #خبیری واگذار شده است و بارها گفته شده که در این زمینه شکایتی تنظیم تا از عوامل اصلی انجام این کار و امضاء کنندگان صورتجلسه مذکور بازخواست شده و نسبت به عودت آنها یا احیای حقوق از دست رفته سنگ آهن بافق به عنوان کاشف اولیه اقدام شود، ما هیچگونه گزارشی در این زمینه تاکنون نه دیده و نه شنیده ایم ولی یک سوال؛ زمانی که روی ملک، معدن و یا هر موردی شکایتی وجود دارد آیا تا حصول نتیجه این بررسی، اجازه هرگونه دخل و تصرف در موضوع مورد مناقشه و شکایت از طرف مقابل سلب نمی شود؟! و اگر طرف مدعی نتواند دلایل کافی مهیا کند در پایان مجبور به پرداخت خسارت می شود.
چرا واگذاری، دخل و تصرف در آنومالیهای مورد بحث، مورد مناقشه و شکایت متوقف نشده است؟ چرا تقریبا تمامی آنها در حال اکتشاف، استخراج، برداشت و فروش توسط دولت و یا در حال واگذاری به شرکتهای متقاضی است؟! چیزی به نام حقوق شرکت صاحب حق مکشوفه کنار گذاشته نشده که احیانا در صورت پیروزی در پرونده، به سنگ آهن بافق پرداخت شود، کنار گذاشته شده؟ فقط اولویت واگذاری در این داستان برای ما مهم هست، گیریم در پرونده و با این سیر طولانی رسیدگی و فرض محال با توجه به شرایط فعلی، بعدها پیروز شویم با گودالهای خالی چاه گز، زاغیا و میشدوان می خواهیم چکار کنیم؟ انگار مذاکره، معامله و امتیاز گرفتن هم بلد نیستیم، بعد از پیروزی با آنومالی های واگذار شده که درگیر هزاران تعهد جدید مالی و اداری شده اند چطور برخورد می کنیم؟ این راهی که ما می بینیم به ترکستان ختم می شود و روش برخورد طرف مقابل چیزی جز شکست را برای ما و شهرستان بافق تداعی نکرده و رقم نخواهد زد حالا این از ضعف ما و طرز برخورد ماست یا از قدرت طرف مقابل فعلا بماند.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. امید

    به نظر من این موضوع از سری مشکلاتی بود که قرار بود با بومی شدن نماینده پیگیری و حل بشه..الان که الحمدالله بین شورای شهر مدیریت سنگ آهن نماینده مجلس فرماندار و امام جمعه اتحاد و رابطه خوبی هست و همگی بافقی ، این مهم در دستور کار قرار گرفته بشه وگرنه ما رو چه به حقوق رییس جمور و نماینده های مجلس که داره وقت صباغیان رو تلف میکنه..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *